GrovChicken fra McDonald’s

Dette indlæg blev skrevet, men ikke udgivet, den 12. december – før det hele gik løs. Jeg aner ikke, hvorfor jeg ikke fik udgivet det…

I august lancerede McDonald’s to grove burgere (grove versioner af de to populære burgere, McChicken og McFeast) for at imødekomme danskernes efterspørgsel efter det grove… Forleden ville omstændighederne, at vi spiste på McDonald’s (baby skal have mad, når baby vil have mad) og jeg skulle selvfølgelig prøve den grove burger og må indrømme, at jeg fra starten ikke havde de højeste tanker om den.

Men men men jeg blev positivt overrasket og er ikke bange for at indrømme det! Denne burgerbolle er rent faktisk grov og ikke bare en almindelig bolle, der er farvet mørk. Man skal rent faktisk bide igennem og tygge… Jeg vil mene, at burgeren mætter dobbelt så længe som McDonald’s andre burgere (og det siger ikke så lidt – da de jo ikke mætter særlig længe).

Derudover kan jeg fortælle, at McDonald’s i løbet af sommeren også lancerede tre wraps og to nye salater… Er den onde fastfood-kæde mon ved at vende rundt for at få et bedre image?

4 thoughts on “GrovChicken fra McDonald’s

  1. Jeg har også måtte “overgive” mig og smage deres GrovFeast (pga. panderingen i GrovChicken), og blev ligeledes positivt overrasket. Og ikke nok med det – da jeg læste dit indlæg her, fik jeg helt lyst til en GrovFeast mere ;-) Man må jo støtte deres gode initiativer og håbe de fortsætter af den fuldkornsrige vej.

  2. Fint indlæg. Godt MacD. følger med og går den lidt sundere vej i møde. MEN jeg syntes de har laaaaangt vej igen med hensyn til deres emballage og bæredygtighed! Du ser deres emballage overalt i gade billedet og MacD. ser det sikkert som ekstra reklame… Jeg ser det som uansvarlige kunder og en uansvarlig virksomhed, der ik selv rydder op, sørger for mere miljørigtig emballage: Pap med FSC certificering-ingen plastik eller minimum emballage etc.
    Så det ville være super hvis de store virksomheder begyndte at tænke mere på vores miljø og folk rydder op efter dem selv!

    • Enig! Jeg kan ikke andet end give dig ret.
      MEN jeg troede faktisk deres pap var FSC certificeret, det synes jeg, at jeg så… Men igen, det er ikke særlig tit jeg spiser der, så jeg kan have set forkert.

Skriv et kommentar

