Ny gammeldags is fra Premier

Premier Is lancerede for cirka en måned siden en ny serie is i bægre. De kontaktede mig og spurgte om jeg ikke ville smage og anmelde dem her på Madskriverier… Selvfølgelig – de der kender mig ved, at jeg yderst sjældent siger nej tak til is og test af nye produkter, det er jo lige mig!

Serien hedder “Premier’s Gammeldags Flødeis” og indeholder følgende fem varianter:

  • Vanilje
  • Chokolade
  • Jordbær
  • Nougat
  • Solbær
Varianterne er MEGET klassisk danske – næsten for klassiske efter min mening, så de skal virkelig kunne noget på smagen, hvis ikke jeg skal finde isene en smule kedelige. Gammeldags behøver jo ikke betyde kedelig…

Første gang jeg fik isene leveret, så det sådan her ud:

Flamingokassen med isene pakket med tøris havde overnattet på et ikke kølet lager hos TNT – derudover kunne det godt ligne, at lagerpersonalet havde spillet bold med kassen – flere af isbægrene var nemlig gået i stykker. Jeg kontaktede Premier Is og sagde, at det måtte vist være en ommer… Og anden gang jeg fik leverancen, var det under yderst fine forhold – via en af disse flinke chauffører med en af disse store Premier Is-biler lige her i min indkørsel:

Måske lidt overkill for seks bægre med is :-) Nogle i kvarteret køber is fra Hjem-IS bilen – jeg får BARE leveret is med kæmpe lastbil direkte fra producenten…

I går skulle isene så endelig smages… for en almindelig tirsdag er jo ikke mere almindelig end man gør den til, så krydret med pandekager med is – det blev den!

Det var vaniljeisen vi besluttede os for at prøve først – og mums for en is, den smager af rigtig fløde! Thumbs up for det… MEN jeg synes ikke vaniljesmagen er udtalt nok – den kunne efter min mening godt lige få et nyk opad.

Kommentaren fra Mr. Max var: “Jo, den smager rigtig godt… men lidt for flødeagtig til min smag”. Og på det kan man jo kun konkludere, at der er stor forskel på forbrugeres opfattelse af kvalitet og af hvad der er godt!

Der vil i den nærmeste tid komme flere indlæg om isene – jeg tænker, at jeg skal prøve at lave en isdessert af en art samt prøve en smagstest, hvor den nye is holdes op imod andre relevante konkurrerende produkter.

Skriv et kommentar

