Om gourmet-hotdogen

Jeg rendte ind i en turist for ikke ret lang tid siden… Han mente, at det eneste gourmet Danmark har at byde på, er vores hotdogs. Jeg tænker så ved mig selv, enten havde denne turist ikke nået at opleve gourmet-Danmark eller også havde han besøgt netop det ene sted (jeg kender til) i København, hvor man kan få serveret en rigtig gourmet-hotdog, nemlig i Løgismoses grillbar på Bernstorffsgade, lige overfor Hovedbanegården.

Hotdog’en er en stor og lækker luksus hotdog af nybagt brød med hjemmelavede pølser (fx. tingriddere med ramsløg), remoulade rørt med Carl Johan svampe og løg ristede i andefedt og rosmarin. I ægte pølsevognsstil, kan tørsten slukkes med chokolademælk fra eget mejeri (det, lige ved Tivoli).

Dette er så et billede af krabaten. Jeg synes den står i skarp kontrast til de almindelige hotdogs man kan få rundt omkring i byens pølsevogne, og så smager den ikke mindre end himmelsk – det er en smagsoplevelse af de gode. Jeg kan bare sige: Tag et smut forbi næste gang du er i nærheden!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

