Selvfølgelig var alt bare i orden

Som opfølgning på afsløringerne af ulovlig ommærkning af kød, hvor specielt SuperBest-butikkerne blev hængt ud i medierne, gennemførte Fødevarekontrollen i denne uge en kontrolkampagne for at afdække problemet. 

I den forbindelse havde vores lokale SuperBest på Søndre Fasanvej besøg af Fødevarekontrollen og hvad er mere nærliggende end kraftigt at fremhæve det positive (eller måske bare forventelige) resultat af besøget ved at lave store plakater med forstørrelse af Smiley-rapporten og teksten: ‘Selvfølgelig var alt bare i orden’.

Selvfølgelig var alt bare i orden!

Der blev kontrolleret 158 butikker over hele landet – tre steder blev der fundet færdigpakkede fødevarer, der var ommærket mod reglerne og der blev fundet 20 overtrædelser af reglerne om mærkning og vildledning. Statistikken ved denne kontrol, virker jo umiddelbart rigtig god, men jeg tænker også, at slagteriafdelingerne rundt omkring i butikkerne jo har haft mulighed for at rette op på tingene og forberede sig på den uanmeldte kontrolkampagne man med stor sikkerhed vidste, at Fødevarekontrollen ville gennemføre.

Jeg vil gerne tilbagetrække min kommentar om, at min lokale SuperBest ikke kan finde ud af det med kødet (i forbindelse med min observation mht. tomaterne)… Og til Fødevarekontrollen: Den kontrolkampagne tror jeg giver en helt anden statistik, hvis den gennemføres om lidt tid, når stormen har lagt sig…

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

