Dejlig weekend

Hold da op en dejlig weekend – dejlig start og det ser ud til, at den også får en dejlig afslutning!

Weekenden startede ved, at Mr. Max og jeg var en tur i Rundetårn. Det er der som sådan ikke noget særligt ved – vi er tit i Rundetårn, fordi Mr. Max elsker det – specielt i regnvejr (!), hvilket det var i fredags. At stå deroppe, kigge ud over byen og snakke om løst og fast – det er bare en helt fantastisk og hyggelig måde at afslutte en uge og starte en weekend.

Efter Rundetårn gik vi en tur forbi den økologiske pølsemand, der netop er begyndt at stå lige ved Rundetårn. Mr. Max fik sig en ‘almindelig’ hotdog med grillpølse af svin, jeg fik en oksekrydderpølse med rodfrugtmos, syltede rødbeder, ketchup og sennep, og derudover delte vi en af Ørbæks økologiske cola’er. Hotdog’en var ikke helt almindelig – udover, at det hele var økologisk, så var den også lavet med et fiberrigt langtidshævet surdejs pølsebrød og Mr. Max blev rent faktisk mæt af den. Min ret på ‘restaurant fodkold a la øko’ var også virkelig mættende og rodfrugtmosen var meget velsmagende – et spændende alternativ til det som almindelige pølsevogne tilbyder. Prismæssigt lå den økologiske pølsevogn kun en lille smule over almindelige pølsevogne (jeg havde jo Mr. Max med som eksperten på dette område) og når smagsoplevelsen lå væsentligt over almindelige pølse-retter, kan jeg kun varmt anbefale en tur forbi den økologiske pølsevogn. Prøv en økologisk pølse-ret, når der er behov for en pause midt i juleindkøbene.

Den økologiske pølsemands hjemmeside: http://www.døp.dk/

Når jeg så står der midt på Købmagergade ved en pølsevogn og føler mig fagligt inspireret, bliver det anderledes og modsat, da vi efterfølgende står i Silvan og Mr. Max falder i snak med en mulig ny kunde og han networker sig frem til en arbejdsopgave… Det er så forskellige Mr. Max og jeg er, men hold da kæft, hvor vi passer sammen alligevel!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Dejlig weekend

  1. […] Jeg har faktisk tidligere skrevet om Den Økologiske Pølsemand – se her: http://misskjeldgaard.wordpress.com/2009/11/29/dejlig-weekend/ […]

Skriv et kommentar

