Spor dit kød

Jeg stødte på konceptet www.sporditkød.dk i forbindelse med noget arbejde i dag og jeg må sige, at jeg synes virkelig godt om det, hvis det så også virker… Konceptet går ud på, at man via et CKR-nummer på kødpakkerne, kan finde ud af, hvor i Danmark dyret blev opdrættet.

Min lokale SuperBest sælger desværre ikke kødet med CKR-numre, så jeg har ikke kunnet tjekke op på, hvor kødet i min aftensmad kom fra. Øv!

Tanken om, at forbrugere skal kunne undersøge, hvor produkterne kommer fra, spirer mange steder i branchen for tiden og stemmer perfekt overens med det, at lokale fødevarer vinder mere og mere frem. Nærværet og forholdet til det vi fylder os med, er meget vigtigt for forbrugerne og jeg tror kun vi har set starten af det.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

