Roulade

Jeg forsøgte for nogle uger siden at bage noget så ‘Dan Cake’-agtigt som en roulade og jeg må sige, at det var lettere og lækre end jeg havde regnet med – når man gør-det-selv og uden tilsætningsstoffer, bliver rouladeoplevelsen væsentligt forbedret i forhold til ‘Dan Cake’-oplevelsen. Opskriften kommer her:

Til en roulade: 100 g smør, 100 g rørsukker, 2 æg, 100 g sigtet speltmel, 1 teske bagepulver, 1 teske vaniljesukker og 1 glas marmelade som fyld.

Fremgangsmåde: -Smørret røres blødt og sukkeret røres i. -Æggene tilsættes ét ad gangen. -Melet, bagepulveret og vaniljesukkeret sigtes i dejen og der røres godt. -Dejen bredes ud på bagepapir i en bradepande og bages i cirka 7 minutter ved 250’C i en forvarmet ovn. -Når dejen er færdigbagt vendes den ud på bagepapir (drysset med rørsukker) lige med det samme. -Marmeladen smøres straks på og rouladen rulles sammen. -Rouladen lægges med sammenfoldningen nedad, pakkes ind i bagepapir og afkøles i køleskabet.

Vær opmærksom på at få fordelt dejen (og efterfølgende marmeladen) helt ud i hjørnerne og så firkantet som muligt – det vil give det bedste resultat!

Resultatet ses her og smagen var eventyrlig:

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Roulade

  1. misskjeldgaard siger:

    Måske vil nogen hævde, at det er en fejl i min opdagelse, men det var faktisk første gang jeg smagte hjemmelavet roulade…

  2. Mor siger:

    Det passer altså ikke jeg har da tidliger bagt roulade – men hvornår skal vi smage din roulade ??

    Mor

Skriv et kommentar

