Det nye medlem af holdet

Urtekram har et hold af øko-venner, der blogger om økologien på alle planer: oplevelser, produkter, til hverdag og fest, test og så videre.  Jeg er netop blevet udvalgt som øko-ven for Urtekram og skal til at blogge om økologien samt Urtekrams produkter på deres hjemmeside. Min Øko-blog kan læses via nedenstående link: http://www.urtekram.dk/bloggeren/category/95/

Fra Øko-bloggen: http://www.urtekram.dk/no_cache/blogdetaljer/article/418/368/category/95/neste/1/

Hej, jeg er den nye øko-ven! Jeg har fulgt bloggen og øko-vennerne tæt og med stor interesse i cirka et halvt år nu, og jeg blev meget glad, da jeg fik besked om, at jeg er så heldig at være en af de nye på holdet. Jeg vil med dette første indlæg give en lille introduktion til, hvem jeg er og løfte sløret for, hvad jeg interesserer mig for og formegentlig kommer til at berøre i mine indlæg – udover, når der skal anmeldes dejlige økologiske produkter fra Urtekram selvfølgelig.

Mit navn er Karina, jeg er 26 år og bor i København/Valby. Jeg elsker og nyder alt det storbyen kan tilbyde mig, men alligevel betragter jeg ikke mig selv som københavner – nok mest fordi, at jeg i størstedelen af mit liv har levet i provinsen med alt hvad det indebærer, født og opvokset som man siger.

Jeg er resultatet af en blandet landhandel: min mor voksede op i Albertslund og er bankuddannet, mens min far voksede op i Nordjylland og har viet sit arbejdsliv til salg og marketing – deres veje mødtes for mange år siden i en virksomhed, der solgte isenkram og andre ting til byggemarkeder.

Hvor opstod interessen for fødevarer og deres videnskab mon midt i den blandede landhandel? Det er svært at sige, men den er i hvert resulteret i, at jeg er blevet levnedsmiddelkandidat med speciale i fødevaresikkerhed og -kvalitet. Jeg arbejder som projektkonsulent med produktudvikling og innovation.

Det kan også siges med andre ord: Jeg lever af mad på flere niveauer end bare den rene overlevelse. Når jeg spiser, er det ikke altid fordi min mave er sulten, men fordi mad for mig er en oplevelse og fordi jeg er sulten efter at opleve.

Jeg er opvokset i en familie, hvor økologi var associeret med hippielivsstil og nærmest var et bandeord, men jeg har gennem årene udviklet en stærk interesse for økologien (arv vs. miljø!). I min hverdag tænker jeg meget på, hvordan mit og andres forbrug kan ændres og forbedres sådan, at vi sætter et så blidt aftryk på kloden som muligt. Jeg er også overbevist om, at økologiske produkter ydermere sætter et blidere fodspor inde i kroppen end konventionelle produkter.

Jeg opfatter altså økologien blandt andet som miljø- og kropsvenlig samt med et tvist af ’trendiness’ og høj kvalitet. Jeg elsker at spise, jeg elsker økologi, jeg elsker at skrive og jeg glæder mig til at komme rigtig i gang herinde!

Øko-hilsner
Karina Kjeldgaard

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

