Første hjælp til vinterplagede læber

Fra Øko-bloggen: http://www.urtekram.dk/no_cache/blogdetaljer/article/423/368/category/95/neste/1/

Jeg blogger normalt kun om fødevarer og har ikke rigtig erfaring med at blogge om andre emner. Men jeg er stødt på og har valgt at skrive et lille indlæg om et lidt andet emne end fødevarer, nemlig læbepomade.

Vinterens kulde er usandsynlig hård ved hele mit ansigt – mine kinder bliver spættede, huden rundt om øjnene bliver tør og læberne veksler mellem at være tørre, sprækkede og fyldt med blærer og sår. Jeg bruger derfor hver vinter uanede mængder af læbepomader, salver og vaseliner. Og denne ekstreme vinter har ikke været en undtagelse.

Labello, Lypsyl, Mentholatum – både salve og læbepomade, Rosebud – adskillelige forskellige salver, Decubal Lips & Dry Spots Balm, Labidan – Læbe- og næsesalve, La Roche-Porsay Ceralip – Reparerende læbecreme, Kløver Vaseline, Blistex Lip Relief Cream… You name it – I’ve tried it!

Jeg har indtil for cirka to uger siden ikke kendt til eksistensen af det perfekte middel til første hjælp af vinterplagede læber. Vaseline og salve er godt til det ene, læbepomade er godt til det andet og så er man ellers efterladt til at veksle mellem de forskellige, ifølge producenterne, vidundermidler. Det er bare ikke rigtig optimalt, når ens læber pludselig ’fejler’ både det ene og det andet…

Ingen af de førnævnte produkter har kunnet leve op til mine krav om reparation og forebyggelse af hærgede læber om de ’fejler’ det ene, det andet eller begge dele. Under en tur gennem Egefeld i Valby for nylig stødte jeg på Urtekrams Shea Butter Lip Balm og besluttede at købe den og give den en chance.

Den må være svaret på mine bønner om ordentlig første hjælp til mine vinterplagede læber – den er genial, den virker og er oven i købet økologisk, så den er god ved mine læber (og resten af min krop) på mere end en måde. Jeg kan varmt anbefale den til alle! Den dufter og smager neutralt, men alligevel af lidt, den giver dejlige bløde læber og den trænger hurtigt ind uden at kunne ses, fedte og klistre.

De sidste to (fedte og klistre) er specielt vigtige, hvis jeg vil gøre mig forhåbninger om et par kys i ny og næ fra min kæreste! For hvis det er noget min kæreste (og formegentlig også andre mænd) hader, så er det fedtede og klistrede læber.

Mit fund af Urtekrams Shea Butter Lip Balm var helt igennem en ’win-win’ situation og mine læber er nu, efter cirka to ugers intens brug, reparerede og dejlig sunde – alt imens, at de også samtidig er blevet kysset af min kæreste. 

Hvad er jeres vidundermiddel? 

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

