Brændenældegrød, Snemand Frost og Frøken Tø

Fra Øko-bloggen: http://www.urtekram.dk/no_cache/blogdetaljer/article/439/368/category/95/neste/1/

Mandag den 1. marts – en ny uge, måned og årstid er taget i brug… Det er næsten som nytårsaften, hvor tankerne om de forskellige nytårsforsæt flyder frit! Jeg har forsæt for denne nye sæson, men det synes jeg ikke høre til her, jeg har noget helt andet jeg gerne vil dele med jer:

Jeg havde sat næsen helt op efter, at det endelig skulle være forår nu… Jeg vågnede frisk og frejdig, klar til den nye sæson, klar til at bryde ud af vinterskallen, men det syn, der mødte mig uden for mit vindue, da jeg stod op var blæst og en form for sludagtig nedbør. Det var absolut ikke er en del af min forårsforestilling – øv, Snemand Frost viser åbenbart stadig sin magt, selvom Frøken Tø har været forbi de sidste dage.

Nå, jeg måtte jo på arbejde og kunne ikke blive ved med at dvale ved vinduet. Jeg besluttede mig dog for at gøre lidt ekstra ud af morgenmaden på denne snyde-forårsdag. På grund af mit store søvnbehov (specielt i vinterhalvåret), er morgenmaden i det daglige en praktisk foranstaltning, der bare skal nås. Men i dag besluttede jeg mig for at kaste mig ud i både te og grød før jeg forlod hjemmet. Det var en fantastisk start på en dag, som endte med alt i alt at blive ganske god!

Jeg drak en kop dejlig dampende stærk Earl Grey te med honning og spiste en portion Brændenældegrød. Grøden var i kassen fra Urtekram, der kom i sidste uge. Da jeg pakkede kassen ud og så Brændenældegrøden, må jeg ærligt indrømme, at jeg tænkte: ’Den der, får jeg nok aldrig tømt – vil selvfølgelig prøve den en enkelt gang, men så bliver det nok også det’. Men her på bagkanten må jeg tage ordene/tankerne i mig igen – jeg er solgt! Den var den bedst tænkelige start på dagen og fjernede mit fokus fuldstændig fra det ikke opdukkede forår. Stor cadeau til Urtekram for, at emballagen ikke ser så flippet ud som navnet på produktet lyder – og stor cadeau til mig selv for, at jeg sprang ud i det, ikke længere har afskåret mig for den dejlige smagsoplevelse og samtidig for, at jeg lod min dag blive ændret til det bedre!

Disse to fotos symboliserer Frøken Tø’s effektive besøg de sidste dage:

Billederne er taget ud over havet ved Solrød Strand – det ene er taget i torsdags og det andet er taget i søndags. På bare tre dage er næsten al isen og sneen forsvundet, det var utrolige og fantastiske syn begge gange.

De næste dag vil vise, hvem der vinder slaget – Frøken Tø og foråret eller Snemand Frost og vinteren… Det har været en dejlig og skøn vinter, men jeg er parat til forår nu og hepper på Frøken Tø! Hvem hepper I på?

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

