Ugens bogstav: J

J for jordbær og J for jammerligt… Denne uge har været fyldt med travlhed, stres og jag, derfor er det jammerligt, at jeg ikke får skrevet et ordentligt J-indlæg. Jordbær, specielt de danske, er for mig den bedste sommerspose! Budskabet med dette indlæg er, at jeg glæder mig helt vildt til sommeren i år. Jeg længes efter varmen, lyset, solen, grillmaden, isen, stranden og alt det andet!

22. marts 2010: Jeg vil lige udvide dette korte og kontante indlæg med en opskrift på en super lækker krydret jordbærsalsa som jeg elsker at diske op med ved servering af lækker grillmad om sommeren.

Ingredienser:

  • Et kvart kilo nippede jordbær
  • Kødet af en kvart melon
  • Et kvart fintsnittet rødløg eller to snittede forårsløg
  • En spiseskefuld fintrevet skal af ubehandlet appelsin
  • To til tre spiseskefulde appelsinsaft
  • En spiseskefuld olivenolie
  • Lidt frisk basilikum, blomsterhonning, og salt og peber

Jordbær og melon hakkes fint og kommes i en skål. De øvrige ingredienser røres i. Salsaen smages til med basilikum, honning, og salt og peber. Salsaen vinder i smag, hvis den får lov til at stå lidt og trække ved køkkentemperatur. Hvis man ønsker en mere hot salsa, kan lidt finthakket frisk chili tilsættes.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Ugens bogstav: J

  1. […] Jeg har nemlig tænkt mig at læne månedens råvare i juni/juli op ad et tidligere indlæg: Ugens bogstav: J som jeg skrev tilbage i marts […]

Skriv et kommentar

