Pasta med kødsovs a la Mr. Max med et tvist af Urtekram

Fra Øko-bloggen: http://www.urtekram.dk/no_cache/blogdetaljer/article/466/368/category/95/

Indrømmet… Vi spiser rigtig tit pasta med kødsovs herhjemme. Og det er simpelthen, fordi det passer perfekt ind i den travle hverdag som vi lever – det er hurtigt og nemt, der kan let laves til to dage ad gangen, og det er noget min kæreste, Mr. Max gider og stå i køkkenet og kokkerere for. Det er dermed også ofte Mr. Max’s projekt, når den står på pasta med kødsovs i Villa Valby!

Der var derfor stor begejstring at syne, da jeg viste Mr. Max noget af indholdet af den sidste kasse fra Urtekram. Kassen indeholdt blandt andet: Mosede tomater, Pastasauce og Tomatpuré. 

Mr. Max kunne slet ikke vente med at komme i gang og løb af sted efter kød – dansk økologisk hakket oksekød med en hæderlig fedtprocent. Med det mener jeg lav fedtprocent; jeg synes simpelthen, at versionerne med 20 % fedt burde afskaffes… Men det er jo en helt anden historie og diskussion. For os er det selvfølgeligt, at pasta er af fuldkornsversioner – Urtekram er vores yndlings, fordi de ikke bliver så klæg som andre!

Tilbage med kødet fortsatte Mr. Max madlavningen – for lukket køkkendør… Han ville overraske mig med den færdige mad, så jeg aner intet om, hvad han gjorde for tilblivelsen. Dog hørtes anerkendende udbrud undervejs ved tilsmagningen.

Det måltid, der kom ud af anstrengelserne bag den lukkede køkkendør var helt outstanding og jeg kan kun give top-top-topkarakterer til Urtekrams forskellige pastasaucer – vil helt klart anbefale dem til andre og vil gøre dem til faste spillere i køkkenskabet til når der er behov for hurtig lækker pasta med kødsovs i Villa Valby.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

