En nørdet eftermiddagskaffe med lidt sødt

Fra Øko-bloggen: http://www.urtekram.dk/no_cache/blogdetaljer/article/496/368/category/95/

I går nåede jeg at sidde ned i en hyggestund efter arbejde og få en kop eftermiddagskaffe med lidt sødt, inden aftensmaden og aftenens strabadser startede. Jeg plejer ikke at have tid til den slags, så jeg nød det virkelig – det var super skønt!

Det var ren luksus med eftermiddagsafslapning og tiden kunne godt have været brugt til kulinariske udskejelser, hvis jeg havde villet, men jeg valgte at hoppe på den hurtige kaffe og et par kiks for at kunne slappe af efter arbejdsdagens aktiviteter.

Den hurtige kaffe er for mig instantkaffe og efter, at jeg for noget tid siden prøvede Urtekrams økologiske FairTrade produkt, har jeg ikke brugt andet. Den er uanede længder foran andre mærker, når det kommer til smag og aroma. Andre instantkaffe-produkter kan, efter min mening, godt være meget skarpe og ikke særlig runde og lækre i smagen, men det er dette produkt.

Jeg har fået en ny midlertidig kollega på arbejde. Hun er ikke oprindeligt fra fødevarebranchen og det er første gang hun stifter bekendtskab med en arbejdsplads styret og kontrolleret af netop landbruget og fødevarebranchen. Hun er oprigtigt imponeret over, at ALT handler om mad – forstået på den måde, at vi snakker med kunder om fødevarer, produktudvikling, trends osv., vi snakker med kollegaer om fødevarer, politik, teknologi osv.. Vi nørder i virkeligheden hele tiden og alt drejer sig om mad, både når vi snakker fagligt og privat. Jeg tør i virkeligheden ikke fortælle hende, hvad jeg foretager mig, når jeg har fri fra arbejde, sidder herhjemme og blogger… Jeg nørder jo faktisk fortsat i samme rille som jeg har gjort hele dagen. Jeg kan egentlig godt forstå, at hun er overraskede over os og det må være meget overvældende at havne et sted som det – med så mange mennesker, der nørder inden for et emne som hun kun kender på forbrugerniveau.

Nå, men hvad er mere nærliggende end at nørde lidt videre ud af tangenten og fortælle om et produkt jeg stødte på i sidste uge? Det drejer sig om de viste økologiske kakaokiks med quinoa og chokoladestykker – og med 50 % af ingredienserne FairTrade certificerede. De er rigtig lækre – konsistensen, mundfylden og smagen er perfekt til at stille den søde trang og det, at der er tilsat quinoa gør, at de er meget mættende! Ydermere virker kiksene ikke alt for fedtede og usunde. Jeg skriver ’virker’, fordi produktet simpelthen ikke har en næringsdeklaration og det synes jeg er irriterende – det trækker helt klart ned i min bedømmelse! Og mon der ikke også er krav om en næringsdeklaration? Jeg må spørge på min arbejdsplads – der er helt sikkert en af mine kollegaer, der ved det.

Hvad bruger I jeres eftermiddag til – altså udover at nørde?

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

