Om tilgivelse og overbevisning

Fra Øko-bloggen: http://www.urtekram.dk/no_cache/blogdetaljer/article/509/368/category/95/

Er der ikke et ordsprog eller en frase, der hedder, at ’vejen til en mands hjerte går gennem maven’? Jeg har gjort mig en opdagelse, der kan udvide den sætning! Nemlig med, at ’vejen til en mands tilgivelse går gennem maven’.

Jeg er nemlig, takket være Urtekram og et at deres formidable produkter, blevet tilgivet noget som jeg gjorde ved Mr. Max for næsten syv år siden… I forbindelse med, at vi flyttede sammen i efteråret for snart syv år siden, nægtede jeg ham visse fødevareprodukter som han så har måttet undvære lige siden. Dette drejer sig blandt andet om et produkt som Guldkorn – han yndede at spise uanede mængder af det til morgenmad og som snack. Da det jo ikke passede (og stadig ikke passer) ind i frøken Kjeldgaards idealer, måtte det være slut.

På grund at vores vane og rytme med, at det er mig, der køber ind herhjemme, er det ikke blevet diskuteret specielt meget, det har egentlig ikke været så slemt – for mig… Men forleden dag, da Mr. Max stødte på Urtekrams økologiske Speltpops i køkkenskabet, kunne jeg høre et dybt suk og et … Han har med andre ord savnet dem lidt mere end jeg anede.

Dagen efter opfordrede jeg ham til at prøve de der Speltpops – jeg selv er fuldstændig solgt, men havde besluttet mig for, at Mr. Max også skulle overbevises! Han smagte med skepsis og forsigtig modvillighed på dem og ganske langsomt tøede han op og smilende endte han med at rose produktet til skyerne. 

Det var bestemt en sejr i min kamp for at omvende Mr. Max til de sundere madvaner… Tak Urtekram!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

