Änglamark Aftenløb

Fra Øko-bloggen: http://www.urtekram.dk/no_cache/blogdetaljer/article/608/368/

Änglamark Aftenløb… Hmm, hvad har Änglamark nu med løb at gøre? Er der en sammenhæng? Og hvad pokker skal det nu gøre godt for?

Tja, det tænkte jeg også og jeg ved det faktisk ikke, men der er i hvert fald tale om et 5 km aftenløb på Østerbro i København, der i torsdags var meget fugtigt – for ikke at sige pjaskhamrende vådt. Jeg var der – jeg cyklede de 7 km jeg har ud til Østerbro og løb 5 km, for derefter at cykle de 7 km tilbage igen – alt sammen i øsende regnvejr og nynnende ”I’m singing in the rain…” og ”Det kan øse, det kan pøse…”.

Bemærk, at jeg rent faktisk skrev, at jeg løb 5 km! For det gjorde jeg faktisk – hele vejen! Og jeg er temmelig stolt, for så langt har jeg ikke kunnet løbe i… Ups, bliver helt svimmel ved tanken om den ekstremt dårlige form jeg har været i de sidste tre år – med kandidatuddannelsens og specialeskrivningens høje skarpe krav til hovedet, forsvandt alle former for forventninger til kroppen… Så jeg har faktisk foretaget mig ingenting med hensyn til motionering. I slutningen af juni slog jeg hælene sammen og råbte STOP, for nu skulle det være slut og jeg skulle i bedre form. Delvist provokeret af min far (der udtalte, at alle da kan løbe 5 km – jeg tager dig på ordet far, vi skal ud og løbe inden så længe), besluttede jeg mig for at tilmelde mig et løb på 5 km og gennemføre det ikke i intervaller, men i løb hele vejen. Og det gjorde jeg så, men med hensyn til tiden, så ikke et ord om den – lad mig bare præcisere, at der selvfølgelig er plads til forbedring.

Nå, men det var vist nok klappen mig selv på skulderen – tilbage til det jeg ville skrive om, nemlig Änglamark og hvorfor de afholder eller deltager i motionsløb. Jeg er kommet frem til, at de kun gør det for reklame. Det eneste Änglamark, der var over det, var nemlig navnet og så den goodiebag (ja, lidt fashion week var der vel over hele byen) med Änglamark-produkter man fik udleveret efter løbet. Jeg er altså blevet beriget med nogle dejlige økologiske, miljø- og allergivenlige produkter fra Änglamark (blandt andet juice, havregryn, riskager og læbepomade); men når det så kom til forfriskningerne, der blev serveret bagefter, var der tale om en skændsel mod økologi, miljø- og allergivenlighed. Forfriskningerne bestod nemlig af ækel blå Powerade sportsdrik; grønne for tidligt plukkede bananer, der så er forsøgt modnet i en container på vej over Atlanten; det grønneste Granny Smith æble; og de mest hysteriske formegentlig overfladebehandlede Pink Lady æbler.

Det havde altså efter min mening ikke meget med Änglamark at gøre og jeg blev mildest talt skuffet. Jeg mener, at det forplumrer billedet af, hvad Änglamark er og hvad Änglamark står for. Som jeg ser det, har Coop skudt sig selv i foden ved at tillade løbsarrangørerne at (mis)bruge Änglamarks gode ry. For mig, der måske nok er en lidt for nørdet og lidt for opmærksom forbruger, er der i hvert fald ikke tale om god reklame.

Hvad mener I? Er I enige eller er det mig, der er for følsom på det punkt?

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

