Egen urtehave hjemme i køkkenet

Fra Øko-bloggen!

Jeg er stødt på et spændende anderledes koncept som jeg har lyst til at dele med jer. Der er tale om et koncept, der gør det muligt for forbrugere at lave egen urtehave på en nem og hurtig måde – indenfor, hjemme i køkkenet. Fantastisk for dem, der bor i lejlighed og ikke har en rigtig urtehave.
 

 
På billedet ses en pakke indeholdende økologisk jord og en pose med økologiske frø, der efter dyrkning bliver til rødbedesalat. Der findes også en version, hvor det er en porcelænsskål med en pose økologisk jord og en med økologiske frø. Af forskellige andre typer kan nævnes minirucola, minibroccoli, minirødbedespirer og sennepsspirer. Jorden og frøene er certificerede efter de europæiske økologiregler.
 
Okay, men hvordan gør man så? Toppen af pakken klippes af og frøene strøs jævnt udover jorden i pakken. Derefter vandes jorden og frøene, anordningen placeres et varmt lyst sted og hvor jorden holdes fugtig. Efter nogle dage begynder frøene at spire. Og efter cirka 10-20 dage, afhængig af typen og afhængig af, hvor store man ønsker spirerne og bladene, kan der høstes superfriske, velsmagende og sunde spirer, som kan bruges i pastaretter og salater samt til kød og fisk!
 
Konceptet er købt i Føtex og jeg ved ikke om der er tale om faste varer.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Egen urtehave hjemme i køkkenet

  1. Wow hvor sjovt.. jeg har lige købt en fin pose med basilikum i wholefoods i London. Det er helt samme princip… Glæder mig til at jeg skal spire min helt egen krydderurt i pose🙂

    Giv lige update hvordan det går med salaten der..

    KH Marian

  2. madskriverier siger:

    Uhh, det lyder også temmelig sejt!
    Tror lidt, at det der grow-your-own, bliver meget populært snart!
    Mange hilsner
    Karina

  3. […] Jeg har tidligere berettet om muligheden for at drive køkkenhave, uden at have en rigtig have – blot hjemme i eget køkken (kan ses her)! […]

Skriv et kommentar

