Søndagsmiddag – Millionbøf

Mr. Max til mig: Skat, hvordan laver man egentlig millionbøf?
Jeg svarer: Tja, det ved jeg faktisk ikke rigtig, men lad os da finde ud af det!
Mr. Max svarer: Ja, og så kan vi eventuelt lave det på søndag.

Helt sikkert! Og det har vi så gjort… Med hjælp fra forældre og bedsteforældre fandt vi frem til følgende opskrift og fremstillede således i fællesskab ugens søndagsmiddag – millionbøf:

Hakkede løg svitses og hakket oksekød brunes i en gryde. Rosmarin (kunne også have været andre krydderier som for eksempel estragon, oregano, paprika eller laurbærblade), salt og peber tilsættes og steger med lidt tid. Gulerødder, bouillon og vand hældes ved og retten simrer i 20-30 minutter. Efterfølgende jævnes retten med en meljævning og kulør tilsættes, efter behov og hvis det ønskes. Millionbøffen serveres med kartoffelmos.

Det kan klart anbefales – en rigtig vinteragtig hyggeret. Mums og velbekomme!

Ekstra bonus: Der er mere tilbage, så i morgen er der rester på menuen.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Søndagsmiddag – Millionbøf

  1. Marian Larsen siger:

    guuuuud… jeg har faktisk altid gået ud fra, at millionbøf er det samme som kødsauce/bolognese, men at det blot var et 70er-80er ord for samme sag… Nu kan jeg da sagtens se, at det langt fra er det samme! Jeg skal da klart teste den ægte version – det lyder som om det er noget der luner – også på mande-kontoen! De er jo ikke så pjattede med salater hver dag =)

    KHer Marian

  2. Mor siger:

    Husk det ofte laves af kød rester !!

Skriv et kommentar

