Om julen og om Fairtrade – version 2.0

 

Do they know it’s Christmas time at all?

Og med they mener jeg selvfølgelig verdens allerfattigste…

Det er stadig den 8. december – derfor også stadig Fairtrade dag. Her på faldrebet, vil jeg gerne slå et slag for et fantastisk produkt fra Urtekram*, som bestemt kan bringe julen frem i mig – så yes, I know it’s Christmas time!

Det drejer sig om disse lækre kanelhjerter af speltmel:

Kanelhjerterne er lavet af Fairtrade rørsukker, kanel og ingefær. Så upside ved købet af dette produkt er – altså ud over sikring af din egen og dine nærmestes julestemning, at den fair handel forhåbentlig kan være med til at bringe julestemningen i live blandt de fattigste rundt omkring i verden.

Godnat herfra, sov godt og fair…

*Det er for øvrigt Urtekram, sammen med Julia Lahme, der har søsat og arrangeret denne Fairtrade dag. Godt initiativ, det har været sjovt – og hold da op der har været mange, der har skrevet om Fairtrade i dag!


Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Om julen og om Fairtrade – version 2.0

  1. Jeg er også VILD med de spelthjerter. Har allerede fået min ration af julens kager. Og det er ikke for sjov hvor mange jeg har guffet under filosofien, at det er ok at tage forskud på julens glæder =)

    Fairtrade er for mig, et hit! Og jeg har mange af mine favoritprodukter, som er Fairtrade-certificerede, hvilket jo bare er en ekstra bonus. Det giver altså en god følelse at gøre en forskel blot ved at købe bestemte varer. Og det er vel kun fair, at vi med alle vores vestlige luksusgoder, hjælper dem, der ikke har alle de fornødenheder, som vi her nyder godt af….

    // Marian

Skriv et kommentar

