Kan det virkelig være rigtigt, at det ikke kan løbe rundt?

Fra Øko-bloggen!

Hvad? Hvad kan ikke løbe rundt?
Driften af supermarkeder kun med økologiske varer…

Ja, det kan faktisk være rigtigt, at det ikke kan løbe rundt; for i denne uge er det blevet offentliggjort, at den økologiske supermarkedskæde Egefeld har lukket butikkerne i Valby og på Frederiksberg. Det sker (efter deres eget udsagn) på grund af dalende omsætningn som følge af finanskrisen samt øget udbud af økologiske varer i konventionelle supermarkeder. 

Med stadig stigende omsætning af økologiske produkter på det danske marked, er det efter min mening en trist erkendelse, at det ikke kan løbe rundt for Egefeld, der havde enormt god placering i både Valby og på Frederiksberg. Og når det så er sagt, tror jeg ikke, at første begrundelse (finanskrise) er den betydeligste, netop fordi økologien er i stigning og har været det igennem hele krisen. Jeg tror mest på grund nummer to (stigende udbud i andre supermarkeder) kombineret med prisforskellen. Det er da de færreste, der gider betale mere for en vare i én butik, når butikken ved siden af, har den samme vare til en lavere pris. Eller tager jeg helt fejl?

Der findes dog varer som jeg selv er gået i Egefeld efter, fordi de ikke fås i andre og disse varer kommer jeg virkelig til at savne!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

5 svar til Kan det virkelig være rigtigt, at det ikke kan løbe rundt?

  1. Det er rigtig sørgeligt, jeg brugte også egefeld en del, især til at få fat i god økologisk mel. Det var slemt da Valby lukkede og nu også Frederiksberg.

    Det er ærgeligt. Virkelig ærgeligt.

  2. bettyonline siger:

    Øv, det er jeg ikke glad for at høre. Troede de skulle renovere butikken eller lignende, men den åbner altså ikke igen?
    Der er en økobest på Vesterbrogade, men den er lidt for dyr, synes jeg… Det kan være han får lidt flere kunder nu.

  3. madskriverier siger:

    Hej Betty
    Nej, den åbner ikke igen – der øbner en Urtehuset i stedet… Så må vi se, hvad det kan byde på!
    Ja, jeg kender godt Økobest på Vesterbrogade og dyr, ja det er den – jeg synes dog ikke helt hans udvalg er stort nok, sammenlignet men hvad Egefeld havde.
    Mvh
    Karina

  4. Betina (aka Bettyonline) siger:

    Jamen for mig er en Urtehuset rigtig gode nyheder. Brugte den ved Trianglen meget, da jeg boede der i nærheden – lad os håbe at det bliver rigtig godt🙂

  5. madskriverier siger:

    Jamen, det er da perfekt så… Håber de kan noget!

Skriv et kommentar

