Med et snært af karry

Fra Øko-bloggen!

Det er ikke længe siden, at vi endnu engang fik kasser med lækre nye varer fra Urtekram. Jeg glæder mig altid som et lille barn over kassen og hele dens indhold – herhjemme er det forbundet med stor spænding og interesse for, hvad de nu har fundet på!

Denne gang var glæden dog kort… Jeg opdagede hurtigt (allerede inden åbningen), at kassen lugtede af karry. Ja, jeg skriver faktisk lugtede, for når der er tale om cirka 30 gram intenst duftende lækker overvældende aromatisk karry ud over alle lækkerierne, så er det altså for meget – og så lugter det.

Så, når Rebecca skriver følgende, omkring de nye krydderier på metaldåser, i hendes indlæg fra forleden: ”Langt værre gik det med de nye krydderier på metaldåse. Flotte var de, men de manglede helt klart forsegling”; kan jeg kun give hende ret… Ikke fordi, at jeg ikke stoler på indholdet, hvilket Rebecca antyder, at hun ikke gør – jeg kunne temmelig sikkert lugte, at det var karry; men en forsegling ville have forhindret karryen i at være fordelt i hele kassen efter fragtmændenes fodboldspil eller lignende pauseaktivitet.

Når det så er sagt, så vil jeg meget gerne have lov til at fremhæve og pointere, at jeg er helt vild og crazy med de nye krydderidåser – de ser så smukke, labre og lækre ud på min krydderihylde… Og så er de praktiske at åbne og håndtere i forbindelse med dosering – specielt sammenlignet med krydderier i poser.

Kunne det måske tænkes at være smart for Urtekram at lancere poser med krydderier til refill af dåserne, så de ikke bare smides ud, når krydderierne, der for øvrigt er håndpakket på urteriet i Mariager, er brugt og dåserne er tomme?

Håndpakket på Urtekrams urteri i Mariager, kan det lyde mere hyggeligt og lokalt/nærværende? Nej, vel… Og når man så oven i købet kan læse sig til, at basilikumen er Demeter-mærket, kan disse produkter kun associeres med god og høj kvalitet i mine øjne!

Det, at basilikumen er biodynamisk, står udelukkende på bagsiden af dåserne og jeg vil gerne have lov at stille direkte videre til Urtekram og spørge, hvorfor har I valgt at gemme den ekstra værdi som dette produkt besidder?

Altså, hundrede procent thumbs up til de nye krydderier, der er pakket skønt ind, signalerer kvalitet på alle planer og gemmer på lidt ekstra værdi. Og så i dette indlæg: ikke et ord om, hvordan de er at lave mad af – fokus var lige som et andet!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Med et snært af karry

  1. Sanne Lindhardt siger:

    Kære Karina.
    Fem af vores nye krydderier bærer det biodynamiske Demeter-mærke. Hvis vi pladsmæssigt har mulighed for det, så sætter vi altid de forskellige økologi-mærker på fronten af emballagen. Men f.eks. som med krydderierne, så er vi nødt til at prioritere i mærkerne og lade nogle få pladserne væk fra fronten. Æstetikken skal jo også have rimelige vilkår🙂 Så ift. krydderierne var der ikke rigtig nogen løsning ift. Demeter-mærket andet end på bagsiden. Det betyder dog ikke at vi ikke anser mærket som en væsentlig kvalitets-faktor, men omvendt så bliver vi nødt til at anerkende, at flertallet af forbruger kender det røde Ø og EU-mærket bedre.
    Mange hilsner,
    Sanne Lindhardt
    Forbrugerdialogchef

  2. madskriverier siger:

    Kære Sanne
    Tak for dit svar! Tænkte nok, at det var noget i den retning, der var forklaringen, men måtte jo lige spørge, for jeg blev lidt ærgerlig, da jeg så det skjulte Demeter-mærke!
    Mange hilsner
    Karina

Skriv et kommentar

