Arla outdoorreklamer

I øjeblikket pryder Arlas outdoorreklamer bybilledet i mange større danske byer. Sloganet er “Omsorg er vejen til Harmonie” og reklamerne viser blandt andet en landmand, der spiller musik for sine økologiske køer og en landmand, der læser højt for en økologisk kalv…

Ja, måske er omsorg vejen til harmoni, men jeg synes det er latterligt at vise disse billeder, da det jo er klart for enhver – også byboere, at det ikke er sådan det foregår i de danske stalde, heller ikke de økologiske.

Er det vildledende markedsføring?

Hvad synes I?

Billedet er tyvstjålet fra Jens Drejers blog (håber på tilgivelse)… Klik her og se hans mening om reklamen samt den spændende debat, der blev ud af hans indlæg!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

6 svar til Arla outdoorreklamer

  1. Jeg vil give dig ret! Den slags er lidt for lyserødt og kikset. Alle forbrugere kan jo godt gennemskue at det langt fra er realiteterne. At de så prøver at gøre det på en humoristisk måde, tja…det kan man så vurdere om det er et effektivt virkemiddel!

  2. jensdrejer siger:

    Jeg tror der er rigtig mange mennesker som føler, at denne reklame overskrider deres grænser – jeg synes det er enormt positivt, at folk ikke bare nøjes med at trække på skuldrene og være ligeglade. Det beviser, at folk har faktisk grænser, selv om reklamebranchen og mange store virksomheder vist nok tror det modsatte.😀
    Mvh Jens.

  3. Anne siger:

    Jeg er fuldstændigt enig med dig – jeg synes ikke deres reklamer gør noget godt for deres sag. Når lanmændenes egen organisation smider 60 mio. kr. i en imagekampagne, så har jeg virkeligt svært ved at forstå, at Arla tænker “vi viser et billede af en vaskebjørn, det booster sikkert salget af creme fraiche” – eller de nye reklamer, som du henviser til.
    Hvorfor må vi ikke se en ko og en landmand, som de ser ud? En ko på en sandmadras eller i en malkerobot kan også være harmonisk …

    Deres reklamefremstød er så langt fra virkeligheden, og jeg tror altså ikke de gør sig selv en tjeneste. Jeg reagerer i hvert fald ved at købe andre mejeriprodukter, når jeg kan.

    Hvad med dig – bliver du bare irriteret, eller køber du også varer fra ex. Thise eller Hirtshals i stedet?

    Mange hilsner
    Anne

  4. madskriverier siger:

    Du har ret Marian… Og jeg synes ikke, at det er et effektivt virkemiddel! Efter min mening er Arla med til at distancere mellem landmændene og andre (i høj grad byboere) ved at fremstille landmændene så urealistisk.

  5. madskriverier siger:

    Hej Jens
    Tak for tilgivelsen!
    Ja, det er dejligt, at folk ikke bare trække på skuldrene og fortsætter forbi reklamen uden at tænke videre over den efterfølgende, men jeg tror bare desværre ikke, at vi kan stille meget op for at undgå gentagelser!
    Mvh
    Karina

  6. madskriverier siger:

    Hej Anne

    Ja, jeg er helt enig med dig – sandmadras og malkerobot ville have været meget fint at vise. Også for at skabe et billede af, at økologerne altså ikke bare er en flot hippier, der går rundt og hygger med deres køer. Det er proffesionelle mennesker, der driver seriøs business.

    Om jeg bare bliver irriteret eller også gøre noget ved at købe varer fra andre virksomheder: Svaret er ja, jeg køber varer fra andre virksomheder som Naturmælk og Thise.

    Og så for lige at præcisere: Hirtshals er faktisk et Arla mejeri.

    Mange hilsner
    Karina

    For øvrigt, jeg kendte ikke din blog – den er interessant, den vil jeg begynde at følge!

Skriv et kommentar

