Min ideelle morgenmad

Fra Øko-bloggen!

Morgenmad handler for mig dels om fibre og fuldkorn, så jeg kan holde min mave i gang og holde mig mæt i lang tid; og dels om lidt sød og hurtig energi, så jeg kan klare cykelturen hen over Valby bakke uden, at det sortner for øjnene. 

Fundamentet for min morgenmad er derfor grovvalsede havregryn og for tiden spiser jeg dem suppleret med Urtekrams Gyldne morgenflager og Fiber-havregryn. Gyldne morgenflager er 100 % fuldkorn bestående af spelt, byg og rug; og de sikre fylde og bid i min morgenmad. Fiber-havregryn bidrager med masser af fibre, men på den lette og luftige måde.

Grynene og kornene bliver toppet med lidt sødt til at give mig energi til dagens første aktiviteter. Dette søde er normalt rosiner, men sidst vi modtog Urtekram-kassen indeholdt den blandt andet Søde blåbær og Søde tranebær, så for tiden er jeg rigtig glad for at kunne toppe min morgenmad med blåbær eller tranebær. Blå- og tranebærrene er super lækre, søde og fantastiske som et eventuelt eftermiddagsmåltid også!

 

Sidst men ikke mindst vædes hele herligheden med kold mælk.

Hvad spiser I til morgenmad?

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Min ideelle morgenmad

  1. Mor siger:

    Bare alm. havergryn med rosiner !!

  2. madskriverier siger:

    Skønt, og dejlig plain!

Skriv et kommentar