Minispejderens bedste ven

image

En minispejders (7-9 år) bedste ven på frokostbordet er, og har altid været, den røde salami på rugbrød og med remoulade og ristede løg (måske fordi det er noget de ikke får hjemme ved mor og far!?)… Kan det blive mere dansk? Kan det blive mere afskyeligt?

I forrige weekend var jeg på tur med minispejderne og selvfølgelig skulle vi som altid under indkøbene have rigelige mængder salami! Denne gang handlede vi ind i Bilka og valget faldt på Dansk Supermarkeds billige version fra private label serien Budget. Der er to grunde til, at valget faldt på dette produkt – dels, at den var billigere end de andre produkter i køledisken (vi arbejder oftest med forholdsvis stramme budgetter, når vi tager på ture, så der skal tænkes på prisen); og dels, at kødindholdet var på 92 % mod kun 84 % i den legendariske originale salami fra 3-stjernet (se her).

Det er efter min mening bemærkelsesværdigt, at det billige og ikke profilerede produkt kvalitetsmæssigt ser ud til at være bedre end det kendte, dyrere og højt profilerede. Tænk over det næste gang du stå i supermarkedet og skal vælge imellem et private label og et originalt produkt.

Som en ekstra gevinst var den indkøbte salami knap så hysterisk rød som den originale version – og dette lagde børnene slet ikke engang mærke til!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Minispejderens bedste ven

  1. Far siger:

    Leverpostejen, torskerognen og makrellen spejdere i alle aldre foretrækker til frokost er mere afskyeligt – efter min mening. Og den har jeg nok haft lige siden jeg selv kunne bestemme hvad jeg ville spise. Og glem ikke kødpølsen, som måske er gået af mode – den er ikki kun afskyelig men decideret “ULÆKKER”

  2. […] på ugen skrev jeg et indlæg (se det her) omkring et eksempel på et produkt, hvor private label versionen kvalitetsmæssigt umiddelbart er […]

Skriv et kommentar

