Lidt mere om private label

Tidligere på ugen skrev jeg et indlæg (se det her) omkring et eksempel på et produkt, hvor private label versionen kvalitetsmæssigt umiddelbart er bedre end den originale version.

Nu er jeg så faldet over en undersøgelse af analysebureauet Nielsen, der viser, at mærkevarerne får baghjul af butikkernes egne mærker idet, at kædernes egne varer (for eksempel X-tra, Princip, levevis, Minimum, Änglamark og Budget) nu udgør hele 22 % af alle solgte varer. I følge en ekspert er det formegentlig den lavere pris og stigende kvalitet, der gør, at de danske forbrugere vælger dagligvarekædernes egne mærker – det er altså ikke længere sådan, at kædernes egne mærker opfattes som værende af dårlig kvalitet…

Nej, og det var jo netop også det eksemplet med den røde salami viste!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s