Hjemmebagt knækbrød, et sundt mellemmåltid

Jeg forsøger som regel at vælge det sunde alternativ, når det gælder min kost. Og i denne konstante stræben efter sunde alternativer, har jeg nu kastet mig over hjemmelavet knækbrød!

Mums, det er nemt at lave og så er det en perfekt fyldig eftermiddagssnack, så jeg ikke går kold før aftensmaden står på bordet.

  • Ingredienser til to bageplader med knækbrød:
  • 1 deciliter grovvalsede havregryn
  • 3 deciliter femkornsblanding fra Urtekram
  • 1 deciliter græskarkerneblanding fra Urtekram
  • 3½ deciliter hvedemel
  • 2 deciliter vand
  • 1 deciliter olie, for eksempel olivenolie
  • 1 teskefuld bagepulver
  • 1 teskefuld salt

Gryn, korn, kerner, hvedemel, bagepulver og salt røres sammen. Vandet og olien røres grundigt i, indtil dejen bliver jævn. Dejen deles i to lige store portioner og hver portion rulles ud mellem to stykker bagepapir i den ønskede størrelse. Det øverste lag papir fjernes, dejen skæres ud i passende størrelser og drysses med lidt ekstra af femkornsblandingen. Knækbrødene bages ved 200’C i 15 minutter.

Velbekomme!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

