Spottet i det franske

… for efterhånden mange måneder siden – nemlig på skiferie i alperne tilbage i uge 5!

Mit fokus er på en raclette som min mor og jeg fik en aften vi var ude og spise på en hyggelig autentisk restaurant. Raclette i Frankrig er nemlig ikke som raclette herhjemme i Danmark, hvor vi mest af alt kommer til at tænke på 90’ernes svar på fondue, når vi hører ordet raclette. Nej, raclette i det franske består af ost, masser af ost, der ved hjælp af en særlig anordning (stativ, holder og målrettede varmelegemer) smelter ned på to tallerkner og derfra kan indtages sammen med kartofler, cornichoner, kogt skinke, lufttørret skinke, salami og andre pølser.

Mums… det var lækkert, men pyh… det var kvalmende efter min mor og jeg havde indtaget lige dele af stort set hele det stykke ost, der ses på billederne.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Spottet i det franske

  1. Mor siger:

    Kunne du ikke finde et foto hvor jeg ikke ser helt så tumpet ud😉

  2. Anne siger:

    Nogengange skal desserten bare bestå af et glas Samarin🙂

  3. madskriverier siger:

    Hej Anne
    Ja, eller som den rent faktisk gjorde den aften: en vodka-sjus.
    Den rensede effektivt munden og spiserøret!
    /Karina

  4. madskriverier siger:

    Sorry mor, der var ingen – jeg har taget det bedste!

Skriv et kommentar

