På rov i mors og fars have

I søndags var jeg på rov (altså jeg havde fået lov) i mors og fars have og her ses min fangst – mynte, rabarber, solbær og kartofler!

Mynten blev, sammen med en citron skåret i tern, kogende vand, lidt grøn te og rørsukker, til en lækker og læskende iste… Bare ærgerligt, at vejret ikke lige i disse dage passer til iste.

Rabarberne blev skyllet, skåret i stykker af 1-2 centimeter og lagt i fryseren, så er der fyld til en rabarberkage om et par måneder, når det for længst er blevet slut med de friske råvarer.

Solbærerne blev skyllet og også lagt i fryseren. Jeg gik lidt amok med årets produktion af hyldeblomstdrik, så resultatet var så overvældende stort, at alle min flasker lige nu står i skabet fyldt med ufortyndet hyldeblomstdrik. Så solbærerne må også gemmes… Så vil jeg tage dem frem om en tre måneder og koge en kraftig solbærsaft propfyldt med gode vitaminer, så jeg kan modstå efterårets og vinterens forkølelses- og influenzabølger.

Kartoflerne skal steges, koges, bages, grilles og brases til den helt store guldmedalje. Der er mange af dem, så nogle bliver måske også givet videre til venner og bekendte, da vi ikke kan nå at spise dem alle inden vi drager på ferie!

 

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til På rov i mors og fars have

  1. Marian siger:

    Åh hvor lækkert. Hjemmedyrket er det allerbedste. Jeg går mest på rov i min søsters køkkenhave og får gerne alverdens friske krydderurter, kartofler og jordbær med hjem. I år har hun dog brugt en del plads på at dyrke kæmpestore græskar, som vi skal bruge til Halloween… ja, lidt skør familie. Men det går både hun og min kæreste utroligt meget op i!

    Hvor går ferien mon til???

Skriv et kommentar

