Min nye ven

Jeg har fået en ny ven, der ses her i smukt modelfoto:

Ja, det er rigtig spottet – jeg blev i søndags til min fødselsdag af Mr. Max begavet med denne fantastiske maskine, en vaskeægte KitchenAid artisan mixer!

Denne klassiske standmixer fra KitchenAid blev allerede udviklet i USA i 1919 og i 1937 fik den det udseende vi kender i dag – det var af designeren Egmont Arens. Maskinen har fået mange designpriser gennem tiden og kan ses på museer over hele verden, blandt andet er den en del af den permanent samling på Museum of Modern Art i New York.

KitchenAid mixeren vejer 10,65 kg, er fremstillet af 97 % metal og har en 300 watt drivkraftmotor med 10 hastigheder. Den har et unikt planetarisk røre-/blandesystem (patenteret af KitchenAid i 1919), som betyder, at maskinen rører i cirkler den ene vej, samtidig med, at akslen drejer rundt den anden vej. På den måde piskes og æltes alt hurtigt og omhyggeligt – helt op til skålens kant. Alle KitchenAid maskiner gennemgår en meget nøje kvalitets- og sikkerhedstest, som blandt andet er med til at give køkkenmaskinen den gennemsnitlige levealder på 30 år.

Det er med kæmpe ære og stor respekt jeg byder min nye ven velkommen i mit køkken, jeg glæder mig vildt til at komme rigtig igang med at bruge den.

Min nye ven er allerede blevet døbt Aiden og her ses den så in action:

I fuld sving… I gang med at røre den dejlige brownie, der venter minilederne til aftenens planlægningsmøde!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

6 svar til Min nye ven

  1. Marian siger:

    Du bliver SÅ glad for den! TILLYKKE med din nye bedste køkkenven… Og med din fødselsdag i søndags. Må indrømme at man kan få alt for mange køkkemaskiner, grej og gear… men KItchenAiden ER fanme den bedste investering jeg nogensinde har gjort…. jeg bruger den nærmest dagligt i min madlavning🙂

    God fornøjelse!

  2. Min bedste ven i køkkenet hedder KEN… Han er en Kenwood Major, og er helt uundværlig

  3. Piskeriset siger:

    Skøn gave! Indtil videre klarer jeg mig med en gammel røremaskine, men en dag… SÅ skal jeg have et ordentligt bæst af en køkkenmaskine😀

    Hvad har du af kommende projekter, den skal udsættes for?

  4. madskriverier siger:

    Først og fremmest skal jeg have gang i rugbrødsbagning!

  5. […] skal selvfølgelig bruges til at lave rugbrød – Min nye ven i køkkenet har for alvor sat skub i mine mangeårige ambitioner og drømme om at lave eget […]

  6. […] Sidste år i forbindelse med min fødselsdag kunne jeg præsentere min nye ven, Aid’en! […]

Skriv et kommentar

