Øv altså

Surdejla den 1. og Surdejla den 2. er begge desværre afgået ved døden, angrebet af Skummel Skimmel… Og det allerede inden de overhovedet fik lov til at præstere det de i virkeligheden var sat til verden for at gøre – nemlig at forsyne det lille hjem med lækker hjemmebagt rugbrød. Og jeg har endda gjort præcis som Hanne Risgaard fra Skærtoft Mølle beskriver i bogen Hjemmebagt – altså lige med undtagelse af små detaljer som det, at jeg hverken har en radiator med Danfoss termostat i køkkenet eller en korkbordskåner…

Måske gik det bare galt fordi jeg nåede at navngive dem allerede inden de helt var kommet til verden. Måske gik det galt fordi jeg brugte økologisk mel (min fars kommentar).

Nå, men jeg har i hvert fald valgt at give op, kaste håndklædet i ringen og så i stedet fedte lidt for mine forældre, der har en fin gammel og dejlig aktiv surdej – uden navn og uden skimmel. MEN, da de har bagt rugbrød her i weekenden, kan den først være klar i slutningen af ugen, så jeg har igen måttet ty til snyderugbrødet…

Det giver dog stadig fornemmelsen af hjemmebagt!

En lille sidebemærkning:
Spelt-segmentet
er en tegneserie her på WordPress og for et par uger siden havde de sørme lavet en tegneserie om surdej:

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Øv altså

  1. […] bagesiden blev det til (snyde)rugbrød (se her hvorfor), madbrød og muffins; og på madlavningssiden kastede jeg mig ud i en omgang pasta med […]

Skriv et kommentar

