TorvehallerneKBH

TorvehallerneKBH åbnede for efterhånden en hel måned siden – jeg har været der, men bare ikke nået at dele ud af mine tanker på grund af travlheden op til og efter flytningen!

Først kommer lige et par stemningsbilleder:Efter min mening en flot konstrueret bygning – som det kan ses: der var mange mennesker på åbningsdagen.Hver bod/butik har selvfølgelig et skilt, der signalerer, hvem der hører til der; og omkring navneskiltet er dekoreret med individuelle fliser/kakler.Ude fra er Torvehallerne simpelt dekorerede glasfacader, her er det Hal 2.Il Fornaio er at finde i Hal 2 med brød, delikatesser, mad til at tage med – ja, alt hvad hjertet begærer.

Torvehallerne er bestemt et besøg værd og som man kan se af billederne, var de, på åbningsdagen, meget velbesøgte! Ja, efter min mening var der næsten for mange mennesker – og helt klart for mange af den slags mennesker, der går efter smagsprøverne og efter de gratis ting – med næb og klør, skubben og masen…

Jeg er begejstret for konceptet bag Torvehallerne, for de stader, der er blevet samlet og for det man kan som kunde i Torvehalllerne, men også som producent – de muligheder det bringer med sig. MEN jeg er samtidig også bekymret… Bekymret for om det kan hænge sammen for stadeholderne, fordi jeg er bekymret for om Torvehallerne kan blive københavnernes daglige indkøbsvalg – der er nemlig meget luksus og gourmet i Torvehallerne, men det er samtidig noget helt nyt – som københavnerne skal vende sig til at benytte sig af.

Det bliver spændende at se og følge i løbet af det første halve år af Torvehallernes levetid! Men først og fremmest vil jeg ønske tillykke og held & lykke.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til TorvehallerneKBH

  1. […] 2011 af misskjeldgaard Vores nye Fødevareminister Mette Gjerskov var i sidste uge en tur i TorvehallerneKBH. Her ses hun sammen med Torvehalschef Niels Lønborg Brandt: Og her sammen med Kartoffelavler […]

Skriv et kommentar

