Grød

Det er populært at spise grød i tiden… Det faktum har OTA Solgryn sammenholdt med behovet for og efterspørgslen efter sunde mellemmåltider til forbrugerne, når de er på farten; og lanceret Grød2Go.

Jeg synes om ideen og efter at have afprøvet konceptet, er jeg sikker på, at det nok skal blive en succes – alt efter, hvilken pris produktet ender med at få i butikkerne. Grød2Go kan lige nu købes i 7-eleven og på Baresso.

Forleden dag stødte jeg så på Grød2Go i 7-eleven og så, at produktet har fået en fin placering lige ved siden af kaffemaskinen, hvor man skal tappe det kogende vand til grøden. MEN prisen er 19,95… Lige i overkanten efter min mening – glæder mig til at se, hvor længe dette produkter bliver på hylderne!

Et andet sted  man har taget grød-trenden seriøst og gjort den til en forretning er i Jægersborggade, hvor 21-årige Lasse Skjønning Andersen og 23-årige Martin Daniali har åbnet GRØD – en grødbar, hvor der sælges grød hele dagen, varierende over sæsonerne. Man kan for eksempel prøve en grød med hjemmelavet havtorn- og gulerodskompot og hasselnødder; og 2-kornsgrød lavet på gulerod, æbler og ingefær toppet med hørfrø; eller fra det salte køkken en svampe- eller rødbederisotto; fra den søde afdeling kan man få klassikeren æblegrød med vanilleflødeskum.

Åbningstiderne er: Mandag lukket, tirsdag til fredag kl. 7.00 til 20.00, lørdag og søndag kl. 10.00 til 20.00.

Har desværre ikke været der endnu, men den bliver bestemt også spændende interessant at følge!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

6 svar til Grød

  1. Marian siger:

    Jeg har godt set produktet, men er meget i tvivl om det er praktisk med grød to go? Altså det er nok ikke noget jeg kan spise i bilen på vej til job, vel??

  2. Annika siger:

    En grødbar – lyder rigtigt godt, og vil da smide den i mobilen – i tilfælde af vi kommer tæt forbi🙂
    Især her om vinteren ville det være skønt som en hurtig omgang varme i kroppen når man har gået ude i flere timer.

    Prisen er for høj på OTAs Grød2Go, men må indrømme at jeg i USA blev meget glad for McD i foråret – Oatmeal med frugt med/uden sukker – var så godt, fordi jeg manglede at få mere fiber indenbords og savnede grød ret hurtigt (og så har de jo altid et wc man kan låne også når man kører XXX miles på en dag)….. Flere M/Hoteller havde dog oatmeal naturel og i andre sjove afskygninger på brev som man kunne lave til morgenmaden… Dvs jo længere nordvest på vi kom fra LA hvor vi startede ud, jo flere steder havde det😀

    Da vi i perioder er på farten kunne jeg godt falde i OTA indimellem, men helt ærligt??

  3. Annika siger:

    7/11 er vel næsten på alle togstationer i dag (DSBs regi), og for dem i off. transport vil det jo være meget godt.
    Personligt ville jeg dog mene at det ville være for dyrt dagligt, men til en dag med at have sovet over sig ville det være ok.. men kedeligt hvis de kun er naturel :$

  4. misskjeldgaard siger:

    Enig med Annika – hvis man er med det offentlige, kan det sagtens lade sig gøre. Folk sidder alligevel og spiser så meget mærkeligt i togene og busserne.
    @Annika: den er kun med neutral smag – også lidt kedeligt efter min mening.

  5. misskjeldgaard siger:

    Men Marian – jeg kunne sagtens forestille mig den økologiske variant (fra Urtekram) stå ved siden af… Så vidt jeg husker har I ikke skummetmælkspulver i jeres grødblandinger!? For det var klart et minus ved Grød2Go – det er svært at få rørt pulveret ordentligt ud.
    Jeg har for øvrigt set, at I har lanceret en grødblanding med æble og kanel – det lyder mega lækkert i mine ører og jeg må se om jeg kan finde en butik der fører det produkt!
    //Karina

  6. […] har tidligere skrevet om Grød2Go fra OTA og er nu faldet over endnu et eksempel på en virksomheds satsning for at være med forrest, når […]

Skriv et kommentar

