Koldhævede lørdagsboller

Jeg lovede opskriften på de koldhævede boller fra mit 1-2-3 wupti-indlæg fra i lørdags!

Bollerne hedder egentlig Gaffelboller, fordi de kan røres sammen med en gaffel – jeg har dog valgt at benytte min køkkenhjælper, Aiden!

  • Ingredienser til cirka 18 boller:
  • 7 deciliter lunkent vand
  • 5 gram gær
  • 2 teskefuld salt
  • 2 spiseskefuld rørsukker eller honning
  • 3 deciliter havregryn
  • 650 gram hvedemel

Alle ingredienserne røres sammen – melet lidt ad gangen, dejen dækkes til og stilles til hævning i køleskabet natten over. Ovnen opvarmes til 250’C, dejen røres sammen og sættes på en bageplade med bagepapir i cirka 18 klatter ved hjælp af to skeer. Bollerne pensles med vand, drysses med havregryn og bages i 12-15 minutter. Ser du også en fordel i at have hjemmebagte boller på lager? Så kan de altså sagtens fryses ned og nydes efter optøning og 5 minutter ved 200’C!
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Koldhævede lørdagsboller

  1. […] har jeg tidligere skrevet om i indlægget Koldhævede lørdagsboller. De er intet mindre end geniale, kræver ikke meget og så er de fryseegnede. Rør dejen om […]

Skriv et kommentar

