Kaffe med kage – kage med kaffe

Den gravide ville have kage… chokoladekage!

Så derfor har jeg her til aften bagt brownies med kaffeglasur – med den ene hånd. Og lavet aftensmad – med den anden hånd… Jeg er stolt af resultatet og glæder mig til lige om lidt, at kaste mig i sofaen med en kop te og smage den forhåbentlig lækre kage!

Opskriften kommer her:

  • Ingredienser til kagen:
  • 150 g smør
  • 150 g mørk chokolade
  • 1 spsk instantkaffe
  • 3 æg
  • 170 g sukker
  • 200 g mel
  • 1 tsk bagepulver
  • Ingredienser til glasuren:
  • 50 g blødt smør
  • 250 g flormelis
  • 4 spsk kakao
  • 8 spsk stærk kaffe

Smørret og chokoladen smeltes sammen over vandbad, kaffen tilsættes og blandingen køles lidt af. Æg og sukker piskes cremet og det hele blandes sammen. Mel og bagepulver sigtes og vendes i blandingen. Kagemassen hældes i et ildfast fad (cirka 25 x 35 cm) med bagepapir og kagen bages i ovnen ved 180’C i 25 minutter (tjek med en gaffel – den skal være lidt klæg). Kagen køles af på en bagerist.

Alle ingredienserne til glasuren røres godt sammen med et piskeris og massen smøres på kagen.

Hvis kagen er blevet god, tror jeg, at jeg vil berige mine skønne kollegaer med et stykke i morgen til eftermiddagskaffen!
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

5 svar til Kaffe med kage – kage med kaffe

  1. MorBente siger:

    Vi vil også smage !!!!

  2. Marian siger:

    Uhmn. Den her ikke-gravide vil også altid gerne have kage! Jeg synes virkelig kaffeglasur lyder heeelt fantastisk… gid du kunne kaste et stykke til Mariager til min kaffe😉

  3. misskjeldgaard siger:

    Ja, da – jeg kan lave den på lørdag!?🙂

  4. misskjeldgaard siger:

    jeg vil prøve🙂

  5. misskjeldgaard siger:

    Hej Marian
    Jeg kastede et stykke kage i går eftermiddags – har du modtaget det?
    Hvis ikke, vil jeg anbefale, at du selv forsøger dig med opskriften – til gengæld har jeg besluttet mig for at forsøge mig med din opskrift på butter chicken. Butter chicken er nemlig også min yndlingsret from India og jeg har heller aldrig prøvet at lave den selv. Forsøget påbegyndes i aften! Wish me luck🙂
    Bedste hilsner
    Karina

Skriv et kommentar

