"Øl" til den gravide

Som gravid – praktisk taget højgravid, har jeg selvsagt ikke drukket alkohol i temmelig lang tid – mere præcist: syv måneder.

Det er ikke fordi jeg hungrer efter alkohol, men på den anden side er det også rimelig kedeligt altid bare at sidde med en sodavand eller lignende. Derfor kom Mr. Max en dag hjem med Carlsbergs BEO – først blev jeg lidt mopset, fordi jeg troede det var en drik, der mindede om cider – altså med alkoholprocent som en øl. Men nej, der er kun 0,2 % alkohol i, så den ville jeg godt kaste mig ud i.

BEO er en naturligt brygget drik med smag af enten blodappelsin-hibiscus eller æble-grøn te; de smager ikke af øl, men minder om øl i skum, bobler og bitterhed. Drikken er tilsat 35 % naturlig frugtjuice; indeholder ikke kunstige smagsstoffer, sødemidler eller konserveringsmidler; og er ikke tilsat sukker. Og de smager dejligt…

Jeg vender derfor tommelfingrene opad for Carlsbergs BEO!

 

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

