1. søndag i advent

Ja, jeg ved det – det er ved at være lidt tid siden, men i denne barselstid har jeg så travlt med alle mulige gøremål, at jeg knap har tid til skriverierne… Gad vide, hvordan det bliver, når ham den lille ankommer!

1. søndag i advent blev, traditionen tro, fejret ved mine forældre, hvor vi hygger med gløgg og æbleskiver, pynter op og laver juledekorationer!

I morges bloggede jeg et billede af min mors hjemmelavede æbleskiver, der var undervejs – her er så et billede af det færdige resultat:

Som jeg skrev i morges – de hjemmelavede kugler er altså en helt anden sublim oplevelse end de færdiglavede fra dybfryseren.

Den gløgg jeg er så heldig, at have i mit glas er en alkoholfri kirsebærgløgg fra Selleberg. Jeg har tidligere skrevet begejstret om Sellebergs kirsebærprodukter – kirsebærsovs, syltede kirsebær og kirsebærsirup; de har altså nu fået følgeskab af en alkoholfri kirsebærgløgg og desuden en kirsebærlimonade som jeg desværre ikke har været heldig at smage endnu.

Her ses kirsesbærgløggen:

Og jeg kan ikke sige andet end, at I burde prøve den! En kraftig kraftig intens kirsebærsmag med gode krydderier henover – den smager himmelsk, af gløgg uden alkohol. Og man mangler efter min mening ikke alkoholen! Selleberg har virkelig ramt plet på smagen og på det faktum, at der er et marked for alkoholfri gløgg; håber Selleberg kan se det i salgstallene også, for jeg er overbevist om, at markedet er der… Og det, efter min mening, ikke kun for gravide!

Hvis man nu alligevel savne alkoholen, kan man krydre kirsebærgløggen med vodka eller snaps.

Produkterne kan købes i netbutikken på Sellebergs hjemmeside og lige nu kan i hvert fald gløggen købes i Magasin på Kgs. Nytorv i København, Dalgaard Supermarked i Hørsholm og Wika Superbest i Køge.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

