Sovs ifølge Knorr

Knorr har efter min mening defineret og bestemt (om det så er positivt eller negativt, vil jeg lade være op til den enkelte læser) smagen af bearnaisesovs over for danskerne – jeg skriver sovs og ikke sauce, fordi Knorrs version er fordansket og ligger langt fra den ægte sauce béarnaise…

Nu har Knorr imidlertid taget skridtet videre og lanceret denne sovs:

20120123-184546.jpg

Derudover er de også kommet med en persillesovs og en favorite steak sauce…

Altså undskyld mig, men er det ikke at træde lige lovlig langt ind i traditionerne? Knorr skal da ikke bestemme, hvordan en brun sovs skal smage og når jeg tænker tilbage på min mors persillesovs fra barndommen, har jeg da absolut ikke lyst til, at Knorr skal ind over og definere den smag… Ydermere; kan Knorr da ikke vide, hvilken sovs, der er min favorit til steaks. Og det med favorit sovs til bøf – minder det ikke ret meget om noget man har set ved Jensens Bøfhus?

Nå, nok med mit brok… Jeg tror faktisk der er marked for disse produkter – sad but true… Og det fordi de fremtidige generationer (min egen inklusiv) ikke lærer at lave mad fra bunden sammen med mor, i samme grad som det før har været traditionen. MEN da det stadig i høj grad er de samme retter (for eksempel stegt flæsk med persillesovs), der skal laves engang imellem til særlige lejligheder, er Knorrs sovser et nemt, bekvemt og sikkert valg i det moderne traditionelle køkken.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Sovs ifølge Knorr

  1. Camille siger:

    Uha ja, jeg synes den brune sovs er direkte blasfemisk! Men ja, når de unge i dag ikke lærer at lave den slags mad og ikke nødvendigvis spiser den til daglig, så må man ty til den slags produkter. Bare ærgeligt, tænker jeg, for smagen kan da ALDRIG følge med? Forestil dig en juleaften med knorr brun sovs? Nej tak, sir jeg bare!😀

    og persillesovsen havde de også for en små 10 år siden, men den udgik vist igen. Den smagte ikke godt, synes jeg (prøvede den en enkelt gang, for lige at smage), der var noget citron i af en slags.

    Favoritsovs er da helt klart en kopi af Jensens, da de har set at den sælger (kender mange der er glade for den, der ellers sagtens selv kan lave sovs).

    Jeg foretrækker nu mine egne versioner, men må indrømme at jeg engang imellem tyr til Knorr's bearnaise og hollandaise sovser. Men så stopper legen altså også!

  2. Malou siger:

    Den danske madkultur er nu for alvor fucked!

  3. kristian siger:

    Knorr er ikke dansk. men jeps dansk madkultur har altid været fucked og bliver endu mere fucked med tiden

  4. K siger:

    Har smagt den nye med persille – Den er virkelig ikke god.
    Alt for besk.

Skriv et kommentar

