Heinz First Harvest

Inden for te kan man få first flush tea – te af årets første friske topskud fra tebusken. Inden for olivenolie kan man få first crop extra virgin olive oil – olivenolie presset af årets allerførste meget friske grønne oliven…

I år er Heinz hoppet med og man kan inden for deres ketchup få first harvest ketchup – ketchup af årets første solmodne tomater!

Det er limited edition – trods alt meget godt, da det ellers ville udhule princippet. Og så er hver flaske nummereret – der er fremstillet 1 million flasker – 300.000 af dem er solgt i Norden. Ketchuppen har været i butikkerne fra uge 40 i 2011, jeg har først opdaget den nu – måske fordi jeg har været i graviditets-/babymode eller fordi de ikke har gjort særligt opmærksom på dette nye produkt!?

Ketchuppen er lavet af tomater fra Heinz’ egne tomatfrø (specielt avlet til ketchupproduktion) og den tappes på flaske inden for 48 timer efter høst. Heinz skriver, at det giver en mild og frisk ketchup med en mere rød farve end deres standardketchup. Og så indeholder den mindre salt og sukker samt endnu flere tomater.

Smagen er efter min mening ikke så meget anderledes end normal Heinz ketchup, men historien og ideen er efter min mening meget god.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Heinz First Harvest

  1. Sjønne siger:

    Tror der er mere gimmick i det, end bedre kvalitet. Jeg ville mene at med tomater er det bestemt ikke de bedste “frugter” man får først og sidst på sæsonen, da produktionen uden tvivl presses til det yderste for profitmaksimering.

    Men hvis smagen er god er teorien jo fuldstændig ligegyldig🙂

  2. misskjeldgaard siger:

    Jeg ser lige på billedet, at jeg har flaske nummer 1.169.505… Meget mærkeligt, når de skriver, at de kun har produceret 1 million flasker!?

Skriv et kommentar

