Kakaokiks med limefyld

For lang tid siden skrev jeg denne lækre opskrift af efter et bolig-/madblad. Den har desværre voldt mig lidt problemer, fordi fyldet ikke er blevet helt lækkert og smooth. Men jeg var så heldig at komme i mødregruppe med en der er uddannet bager og hun foreslog, at sukkeret i fyldet skulle være florsukker. Det har jeg afprøvet og er nu tilfreds og klar til at viderebringe opskriften på disse rigtig lækre kakaokiks med limefyld!

  • Ingredienser til cirka 40 dobbelte kiks:
  • 175 g mel
  • 150 g sukker
  • 50 g kakao
  • ½ tsk vaniljepuljer
  • 150 g blødt smør
  • 1 æg
  • Ingredienser til fyldet: 
  • 50 g blødt smør
  • 2½ dl sukker (florsukker giver efter min og bagerens mening det bedste resultat)
  • 1 tsk vaniljepulver
  • Lidt limesaft og lidt revet limeskal

Ingredienserne til kiksene røres sammen og rulles ud i et tyndt lag. Dejen stikkes ud med småkageforme eller lignende, lægges på en bageplade med -papir og bages midt i ovnen i 10 minutter ved 175’C. Efter bagning afkøles kiksene på en bagerist.

Fyldet piskes sammen og lægges mellem to kiks, der presses let sammen. Opbevar kiksene i køleskabet indtil servering.

Prøv dem – de er virkelig mums!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Kakaokiks med limefyld

  1. […] nu man er ude for at købe ind til at lave Kakaokiks med limefyld kunne det ske, at man blev prakket et helt net af limefrugter på. I det tilfælde har jeg en god […]

Skriv et kommentar

