Drikkeyoghurt med ananas/hyldeblomst

I starten af juli skrev jeg indlægget Produkt med ramsløg – jeg var/er begejstret for, at der nu findes et alment tilgængeligt produkt med Nordens hvidløg, ramsløg, men kritiserede producenten for, at indholdet af ramsløg var lige i underkanten i forhold til, hvad navnet antyder.

Jeg er måske lidt efter producenterne for tiden, men jeg er altså stødt på et produkt mere:

Økologisk drikkeyoghurt med ananas og hyldeblomst… Der er simpelthen hele 0,15% hyldeblomst i produktet – det er godt nok ikke meget i forhold til, at produktets navn indeholder netop hyldeblomst… Endnu en ommer!

Burde der ikke ændres lidt i reglerne for forholdet mellem, hvad man må kalde et produkt og hvor meget, der skal være i produktet af den pågældende ingrediens?

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Drikkeyoghurt med ananas/hyldeblomst

  1. […] mine tanker om, at sige, at et produkt er med ramsløg (eller en anden ingrediens – fx. hyldeblomst), når indholdet i virkeligheden er forsvindende […]

Skriv et kommentar

