Gode convenienceprodukter

Jeg tillader mig at skrive om ting jeg ikke synes om og ikke er tilfreds med. Men samtidig er jeg heller ikke for stolt til at indrømme og hylde, når jeg ser noget, der er genialt.

I dette indlæg vil jeg fremhæve et par forholdsvis nye geniale produkter fra Urtekram, der går det lettere og hurtigere at tilberede god velsmagende økologisk mad i hverdagen.

Urtekram har nemlig, med udvidelsen af deres krydderisortiment, taget kampen op mod de smagsforstærkede krydderiblandinger fra store virksomheder som for eksempel Santa Maria. Sortimentet indeholder nu titler som Allround-krydderi, Cajunmix, Italiensk krydderi, Krydderpeber og så Kartoffelkrydderi som ses på billedet.

Ovnbagte kartofler smager genialt med kartoffelkrydderiet, der fanger præcis en smag, man i farten har svært ved selv at præstere i køkkenet. Der er kælet for sammensætningen af krydderier sådan, at det ikke længere er nødvendigt at hoppe på de smagsforstærkede konventionelle pendanter.

Urtekram har også en række økologiske madkits i sortimentet. Der findes ud over Fuldkornslasagne, ses på billedet, desuden Kylling i karry & kanel, Mild thaiwok og Marokkansk gryderet.

Her forsøger Urtekram, at tage konkurrencen op med produkter som Knorr Lasagne og lignende. Der er tale om nem familiemad til de travle hverdage – OG igen uden brug af smagsforstærkere (der ikke er tilladt under økologimærkerne). Jeg er meget begejstret for madkits’ne – de er velsmagende og så præsentere de også nytænkende spændende varianter, der ikke ses blandt de konventionelle modstykker.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

