Voksen-snacks fra Castus

Castus har lanceret en ny serie frugt- og nøddebarer – en lækker snack, et godt mellemmåltid med mange fibre og ingen sukker! Der er lanceret tre varianter – solbær, eksotisk (ananas og passionsfrugt) og kakao. Jeg har allerede fundet min favorit (kakao), men de er helt klart alle værd at smage!

Grunden til, at jeg vælger at kalde overskriften “Voksen-snacks fra Castus” er, at for mig er Castus lig med fugtstænger og frugtpålæg TIL BØRN, med stort T og stort B… Deres emballage skriger så meget af børn, at når jeg skal hjem fra arbejde, står og venter på toget på Hovedbanegården, har behov for et mellemmåltid og trækker en Frugtstang med Figen (for den har altid været min favorit) op af tasken, ligner jeg enten en, der ikke er klar over, at jeg er fyldt 29 år og burde være voksen eller en, der har rullet et skolebarn i desperation efter et mellemmåltid.

DERFOR hilser jeg de nye Naturlig-barer hjerteligt velkommen på markedet, for de syner meget mere voksne end Castus’ øvrige produkter.

Ved første øjekast tænker jeg: Nå, øv er den ikke større… Men efter indtagelse og nydelse af baren mærker jeg efter i min maven – størrelsen er perfekt, jeg har fået det energiboost og den fylde i maven, som jeg havde brug for.

Barerne vejer hver 25 gram og indeholder mellem 9 og 10 gram kostfibre pr. 100 gram; ingen tilsat sukker, kun den naturlige fra frugten; ingen tilsat salt; og mellem 95 og 99 kcal pr. bar… Og så smager de fantastisk – det er ren win-win!

Og så ELSKER jeg, at den meget simple og gennemskuelige ingrediensliste er vist på forsiden af emballagen, angivet i faldende orden… Der er bare derudover brugt lidt vand for at binde baren sammen!

Det eneste sted jeg synes, at Castus “snyder” lidt og ikke er tro mod sloganet “God smag på naturlig vis” er ved solbær-baren, hvor der er tilsat solbæraroma – godt nok naturlig solbæraroma, men det må da være muligt at skabe solbærsmag uden aroma!?

For nogle måneder siden efterlyste jeg opskrifter på sprøde myslibarer… Jeg er nu blevet inspireret – barerne behøver ikke være sprøde, de kan sagtens være bløde som Naturlig-barerne. Og hmm, måske jeg slet ikke gider lave dem selv, når der nu findes et så godt produkt på markedet!

Min anbefaling herfra: Prøv dem!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

