Ny gammeldags is – version 2.0

Det er jo efterhånden lang tid siden, at jeg var så heldig at modtage en kasse af Premier’s Gammeldags Flødeis og jeg lovede jo faktisk også, at der ville komme flere indlæg om isene… Men som med så meget andet i løbet af min barsel, har den ene dag taget den anden og jeg har ikke nået en brøkdel af det, jeg havde ambitioner om. Men nu kommer der altså lidt om is!

Jeg vil starte med at fortælle lidt om den nye serie af flødeis (eller helt ny er den jo ikke længere). Serien består jo som nævnt af fem varianter (vanilje, chokolade, jordbær, nougat og solbær) gammeldags og klassisk is, men fremstillet på en ny måde. Nemlig ved hjælp af en ny røremetode, der blander ingredienserne sammen på en måde, som giver en optimal blanding af sovs, is og bites gennem hele isen.

Derudover er isen fremstillet på fløde – dette er ikke nogen selvfølge i dag. Mange is bliver nemlig fremstillet af vegetabilsk olie, skummetmælkspulver og lignende, der er med til at skabe en kunstig konsistens og smelteproces. Gammeldags Flødeis fremstilles på fløde og har derfor en langt bedre konsistens og smeltning, hvilket er med til at skabe en forbedret mundfølelse og sansning af isen, sammenlignet med andre lignende produkter.

Og nu vi er ved andre lignende produkter: er det jo vigtigt at have for øje, hvilke typer af produkter man sammenligner med; det er jo ikke fair at sammenligne med de helt små nicheproducerede varer, der sælges til en literpris, der er over dobbelt så høj. Dette gælder her, men selvfølgelig også i alle andre henseender – jeg synes der hersker en tendens til at tests og lignende sammenligner produkter på kryds og tværs uden hensynstagen til produktionsfaciliteter og pris (så blev den galde lige lukket ud af overtryksventilen – beklager).

Isene er forlængst spist, efter stor nydelse, men det blev jo desværre ikke til de store skriverier. Jeg kan bare bekræfte og pointere, at isene smager virkelig godt og så samtidig fortælle, at jeg i hvert fald fik præsteret tre ting af isene:

  1. Chokolademilkshakes
  2. Vaniljeis med friske danske jordbær (dejlig klassiker)
  3. Indbagt nougatis på chokoladelagkagebund (welcome back to the 80s)!

MEN hvorfor nu pludselig snakke om isene igen? Jo, jeg er jo vendt tilbage på job og som nyt arbejdsområde er Dansk Isindustri (isindustriens brancheforening) havnet på mit bord. Så det kan være, at Madskriverier vil berøre meget mere om is i fremtiden!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

