Havregrød på McDonald’s

Tal fra statistikkerne viser, at gennemsnitligt indtages en tredjedel af alle måltider udenfor hjemmet. Og meget tyder på, at denne andel er stigende. I størstedelen af tilfældene er der selvfølgelig tale om, at det er frokosten, som indtages væk hjemmefra. Men mange vil i fremtiden også begynde og andre i højere grad benytte sig af at spise morgenmad på farten.

Jeg har tidligere skrevet om Grød2Go fra OTA og er nu faldet over endnu et eksempel på en virksomheds satsning for at være med forrest, når det gælder mad på farten og sundhed. Det ene punkt (mad på farten) er de vant til at agere i – det andet (sundhed) er det så som så med…

Der er nemlig tale om, at McDonald’s er begyndt at servere havregrød!

Jeg tror, at der i højere grad er tale om et forsøg på positionering og forbedring af sundhedsprofil, end der er tale om hardcore salg og profit. Det svarer til deres snackgulerødder på menukortet – de forbedre kundernes overordnede opfattelse af, hvor sund eller usund maden hos McDonald’s er. Når det kommer til stykket, er der ikke mange, som rent faktisk vælger at bestille gulerødderne til burgeren – i stedet for pomfritter. Kvinderne kan lokkes med mændene på McDonald’s, for ”jeg kan få gulerødder at spise”, så er samvittigheden i top, men når man så står foran menukortet og skal vælge: ”det er jo så sjældent jeg er her – jeg under mig selv en gang pomfritter”.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Havregrød på McDonald’s

  1. Christina M siger:

    Ej hvor sjovt. Jeg var i IKEA Taastrup i går, og så godt at den McDonald de deler parkeringsplads, med havde et stort skilt “Vi serverer morgenmad fra kl. 7” og tænkte egentlig ikke noget særligt omkring det. Men der er jo også mange steder i udlandet hvor McDonalds serverer morgenmad, både ristet toastbrød, bagel, yoghurt og jeg har selv en gang fået røræg og bacon, så hvorfor ikke også til danskerne?
    Modsat deres tiltag med gulerødder, har de jo ikke så mange alternativer til morgenmad (medmindre man selvfølgelig ikke har noget i mod at starte dagen med en cheeseburger…).

  2. Annika siger:

    For mig sender det ikke noget signal, men fra usa-ture, har jeg været glad for at kunne få oatmeal døgnet rundt, for at føle at maven får lidt at arbejde med…. Så længe den findes i den sukkerfri version også, for med sukker var de (derovre) alt for søde.
    Desværre passer grøden ikke med LC-stilen, så det bliver nok ikke mig der pt er den store kunde derinde når vi er på farten.

Skriv et kommentar

