Produkttest – Madame Butterfly, Økologiske Speltkerner

 

Jeg har været så heldig at få tilsendt en lille kasse med godter fra Madame Butterfly – bl.a. en pakke af deres økologiske speltkerner.

Speltkerner

Forleden lavede jeg så en spelt-otto af dem, som tilbehør til en rest kalkunbryst vi skulle have til aftensmad. Jeg fulgte ikke opskriften på pakken – vi er nemlig ikke så meget til champignon herhjemme!

Men her er, hvad jeg cirka gjorde:

3 pressede fed hvidløg blev varmet op og stegt i en gryde med rigeligt olie i cirka 3 minutter. 300 gram speltkerner blev tilsat (direkte fra pakken, ingen iblødsætning eller lignende besværligheder) og stegt med under konstant omrøring også i cirka 3 minutter (tilsæt ekstra olie, hvis det er nødvendigt). 4 deciliter vand, 4 deciliter hvidvin og 1 bouillonterning blev hældt ved og det hele blev bragt i kog/simre. De næste 15-20 minutter blev der rørt ved jævne mellemrum. Da speltkerne var ved at blive godt møre (men stadig med bid i), blev der tilsat en passende mængde madlavningsfløde, cirka tre spiseskeer revet parmesanost og 6-9 halverede cherrytomater. Derefter klar til servering!

Der var rigeligt til os alle tre og til min frokost dagen efter.

Spelt-otto

Mums og velbekomme!

For mere inspiration – opskrifter osv., tag evt. et kig på Madame Butterfly’s hjemmeside!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Et svar til Produkttest – Madame Butterfly, Økologiske Speltkerner

  1. […] Jeg valgte at teste speltkernerne ved at lave en risotto uden ris – altså bare en otto, spelt-otto! Madame Butterfly har givet inspiration til denne på pakken, men hjemme ved os ligger champignon øverst i kostpyramiden (det vi spiser mindst af), så jeg kreerede min egen opskrift – den kan ses på min blog! […]

Skriv et kommentar

