Vi har brug for reel innovation

I maj måned skrev jeg et indlæg om Arlas brugerinvolvering af omkring 100 teenagere i forbindelse med produktudviklingen af deres Arla Bubble Latte. Produktet blev lanceret og promoveret stort som et produkt af reel brugerdreven innovation…

Umiddelbart efter jeg skrev indlægget, var jeg på Roskilde Dyreskue, hvor der midt i madområdet var opstillet en bod, der solgte Bubble tea – en nyt produkt i Danmark, der dog har været stærkt udbredt i Asien i mange år. Bubble tea og Arla Bubble Latte minder ufatteligt meget om hinanden, så måske den brugerdrevne innovation var knap så radikal!

Jeg synes efterhånden, at begreberne er ved at blive godt udvandede… Jeg peger ikke fingre, da jeg ved, hvor svært det er, men jeg ville ønske, at der i Danmark var plads til mere innovation, mere reel innovation og større satsning fra butikkernes side; for så føler jeg mig overbevist om, at store dele af udviklingen i erhvervet vil kunne vende.

Lidt brok og bøn – beklager!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

