Nyt arbejde giver måske nyt fokus

Som bekendt har jeg jo for godt en måned siden skiftet landbrugets højborg, Axelborg, og Landbrug & Fødevarer ud med flade røde bygninger på kanten af marker i Taastrup; i tilpas afstand til IKEA og det stadigt overlevende storcenter, City2, er udgangspunktet for mit arbejdsliv nu Teknologisk Institut.

TI-logo

Jeg er ansat i divisionen Materialer, i Center for Emballage og Transport, Emballagesektionen, hvor jeg skal arbejde med udvikling af nye fødevareemballager. Sektionen beskæftiger sig med emballage i den brede forstand – mit fokus vil dog være på emballering af fødevarer. Der udvikles både på tværs og i dybden indenfor maskiner/teknologi, materialer, transportsimulering, fødevarer (og andet der skal pakkes ind og transporteres, ammunition for eksempel :-)) og forbrugere.

I første omgang er jeg blevet kastet ud i følgende forskellige emner: emballage til tilberedning af convenienceprodukter i mikrobølgeovn; en ny og innovativ emballage og pakkemetode til smør og margarine; et netværksprojekt, der skal sikre industridrevet forskning og udvikling af nye emballager til fødevarevirksomheder… Det er rigtig rigtig spændende, men også virkelig hårdt med ALT det nye!

Nå, men nok om det, det kan jo være, at mit foksus herinde vil ændre sig en smule i den kommende tid – mere emballage og mindre jord under neglene!

 

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

