Vis mig din aftensmad, allerede død?

Nej, den er ikke allerede død – det er bare sådan med nytårsfortsæt, at man jo lige skal huske på, at man har lovet sig selv et eller andet nyt i forbindelse med det nye år. Jeg vil, blandt andet, gerne publicere, hvad vi spiser til aftensmad – med det simple formål at vise variationen, eller mangel på samme, når man som travl børnefamilie skal have hjulene til at køre, have det godt og hyggeligt OG samtidig forsøge at få en nogenlunde næringssammensætning. Jeg er samtidig også ret træt af, at se spelt-segmentets (total kliché, I know) tallerkner og kreationer på Instagram.

Okay, og hvad skete der så lige i forgårs og i går? Tja, jeg glemte det simpelthen – 1. januars uvante fravær af tømmermænd, forvirrede totalt og slog benene væk under mig i dagene efter… Jeg vil dog forsøge malende at beskrive de to missede måltider.

2. januar – Tomatsuppe med kødboller og suppehorn kogt i 8 timer af (og i?) Mou, med et koldhævet flute, bagt af Føtex (eller hvem der nu bager for dem). Dertil en spinatsalat a la den fra dagen før. Hurra for convenience-suppe, rester fra vores bidrag til nytårsmiddagen og en ambition (et nytårsfortsæt måske?) om mindre madspild i husholdningen.

3. januar – Bøf af oksefilet, bagt kartoffel med creme fraiche urtedressing og salatbar (den mest velassorterede af slagsen jeg nogensinde har prøvet). Anledning: Ude og spise med gode venner på Hereford Beefstouw i Kolding.

#vismigdinaftensmad

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

