Hvad 2015 er gået med og tanker om fremtiden

2015 blev nok det mest hæsblæsende, aktive og turbulente år i mit liv, so far… Her er et udpluk af, hvad der har været sket:

  • Jeg fik startet godt op på mit nye arbejde (jobskifte i august 2014 – man må sige, det tager sgu tid før man er inde i tingene) – jeg har fået og taget en masse ansvar og har udrettet en ordentlig bunke projektforberedelser, hvor jeg har stået i spidsen for størstedelen af de i alt 14 vi kom op på. Jeg elsker arbejdet med emballage og pakning.
  • Vi solgte i starten af året vores lejlighed i Valby og med huset på Mosevej også til salg, gik boligjagten ind – nu skulle vi finde ud af, hvor vi skulle bo og om vi skulle bygge eller renovere.
  • Jeg fik løbet mig i form, og blev bedre og bedre til yoga.
  • Vi har været på forskellige afslappende ferier rundt omkring i det danske land, haft almindelige hyggelige familieaktiviteter og diverse fødselsdage. Det har også handlet om at få gearet helt fuldstændig ned i weekenderne. Af højdepunkter kan nævnes: Hvidbjerg Strand Feriepark med venner, Lalandia i Rødby, sommerhus i Blåvand med venner, Øer Maritime Ferieby i Ebeltoft, Jesperhus Feriepark og så svigermors 50 år, bedstemors 80 år og papsvigerfars 60 år.
  • Desuden har vennerne omkring os født hele 6 fine og velskabte babyer. Velkommen til verden Felix, Theodor, Laura, Mads, Frederik, Felix – året startede og sluttede med en Felix, men man må sige, at vi har stærk overvægt af drenge.
  • Man skal heller ikke glemme alt det, der naturligt sker for et barn i tiden mellem 3 og 4 år, såsom legeaftaler, sleep-over, farvel til bleen, farvel til nussebamsen, en masse historier, snak, sjov og ballade, på koloni med børnehaven og så videre og så videre.
  • Da vi nåede juli stod drømmehuset pludselig lige foran næsen på os – på Dalbyvej kun 400 meter fra Mosevej. Det kom total uventet og er noget helt andet end, hvad vi tidligere i vores fantasier har forestillet os som vores base. Men vi var solgt og det blev huset også. Dalbyvej 71, et smukt lille landsbyhus med bindingsværk fra 1870 og som havde byens mølle, blev vores og så startede ellers en fuldstændig totalrenovering – modernisering og energiforbedring. Arbejdet er stadig i gang og vi har boet i skurvogn ud foran huset siden 28. november. Der er lys for enden af tunnelen og vi rykker ind i huset i slutningen af januar.
  • Og så kunne vi jo i september bekendtgøre, at familien bliver større i 2016. Vi venter vores andet barn, en pige i begyndelsen af marts.
  • Mit flittige arbejde på Teknologisk Institut blev i oktober anerkendt i form af en udnævnelse til Faglig Leder for detailemballage med ansvar for udvikling af vores ydelser og markedet for vores store udviklingsopgaver inden for både emballagematerialer og detailemballage.
  • Og hertil kommer selvfølgelig alle Christians mange aktiviteter og arbejder som selvstændig erhvervsdrivende – på godt og på ondt.

Så med andre ord: Jeg er her stadig – lever livet i overhalingsbanen, men bevarer jordforbindelsen. Jeg vil rigtig gerne blogge nu og da om dette og hint. Jeg har masser af ideer og inspiration, men det kniber med tiden til at prioritere og fokusere på det. Derfor har jeg overvejet en række forskellige muligheder: skulle bloggen lukkes helt? skulle den integreres med min blog af mere privat karakter (Med hele pakken)? skulle den forblive uændret, men med mere aktivitet? hvordan sikrer jeg mere aktivitet? Overvejelserne har været mange.

Konklusionen er blevet, at Madskriverier består – jeg har simpelthen lagt for meget her, til bare at lade den dø… Og jeg vil forsøge at skabe øget aktivitet, tør dog ikke love noget, men håber at den snarlige barsel kan hjælpe lidt til!

Med hele pakken er en foto-/familieblog, der selvfølgelig tidligere mest har fokuseret på Oskar, men han får snart en lillesøster og bloggen bliver genoptaget, muligvis også udvidet med mine kreative mormorsysler. Men det kan I følge med I derovre!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

