Fantastisk opskrift på vafler

Jeg er helt vild med vafler og har de seneste år eksperimenterer med at finde en helt perfekt opskrift på netop vafler – den skal ikke indeholde for mange specielle ingredienser, der kræver ekstra indkøb; den skal ikke hæve, det tager sku for lang tid; og den skal ikke kræve at der blandes i flere forskellige skåle, det giver overdreven opvask…

Vi leger lidt vinterferie i denne uge og har derfor også fået vafler, og der må jeg sige, at jeg fik ramt hovedet på sømmet med en genial opskrift. Jeg har derfor skrevet den ned og vil bringe den her, så der er en chance for, at andre kan få glæde af den og for at jeg ikke glemmer den næste gang baby (eller en anden) vil have vafler. 

  • Til cirka 16 vafler skal bruges:
  • 6 deciliter mel 
  • 3 tsk bagepulver
  • 0,5 tsk salt
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 3 tsk sukker
  • 3 æg
  • 5 deciliter mælk (jeg brugte sødmælk, da jeg havde en rest, men letmælk eller andet vil også sagtens kunne gøre det)
  •  50 g smeltet fedtstof (jeg brugte smørbart, men smør, margarine eller flydende margarine vil også kunne bruges) 

Alle de tørre ingredienser røres sammen, de flydende tilsættes en ad gangenog det hele piskes godt igennem – bare i hånden. 

Vaflerne bages ved høj varme i vaffeljernet. 

Jeg overvejer, at de sagtens kunne krydres med kanel, citron, kakao eller andet, hvis man ønsker det. 

Mums og velbekomme!

Husk at undgå madspild: Det er en stor portion, der evt. kan deles i tre. Hvis ikke du gør det, så er vaflerne faktisk helt udemærket 1-2 dage efter, lunet på brødristeren. 

Min køkkenvægt har ikke fundet vej til mit nye køkken endnu, derfor er opskriften baseret på volumener. Dette er dog faktisk ikke så ringe, da det dermed er nemmere for små børn at forstå og være med til. 

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et kommentar

